Ik heb nog een leuk kadettje aut gebouwd . Heb daar een 2 liter motor met dubbele carburateurs en dubbele uitlaat ingemaakttonsr schreef:henkp je heb gelijk,had het gevonden ,zit met auto in mijn kop,de olie in het blokkie vullen tot het sachs plaatje toch wat met 2 schroeven op het carterdeksel zit,,,als het daar uit loop is het goed dacht ik.is al zoooo lang geleden maar stukkie bij beetje komt het wel weer terug ik was 18 toen ik mijn laatste brommertje had,dat werdt ingeruild voor een auto,een cadet coupe met 1200 blokkie.ach ach had ik hem nog maar.vgr tonsr.
hercules g 3
-
- V.I.P.
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: hercules g 3
- Bijlagen
-
- opelbos.jpgverkleint.JPG (202.33 KiB) 3296 keer bekeken
-
- Bromfiets Koning
- Ontvangen waarderingen: 0
he cock ,zoon c coupeetje heb ik ook gereden 4 cilinder 2 lieter met webers en groep a er onder elke 3 maanden bandjes wisselen omdat er de ijzerdraadjes uit kwamen,toen zijn we over gegaan op manta,s en daar gingen 24 kleppers in maar ja dat gaat allemaal niet meer heb nog wel mijn garage en vandaar dat ik maar wat met brommers ben gaan doen en nu zoek ik wat nostalgie waar ik ooit op heb gereden,ik was wel behoorlijk Batavus freak.vgr tonsr.
-
- Bromfiets Koning
wietze ik ben geduldig maar ik loop hem ergens tegen het lijf, ik kreeg al een aanbod voor een mk2 dus wie weet.vgr tonsr.
- itskoat
- Bromfiets Koning
- Contacteer:
Een Batavus MK1 zul je niet vinden want die bestaat niet
Wel bestaande modellen in de MK reeks zijn de MK2, MK4 en de MK4S.
Ikzelf heb een MK4S en kan verzekeren dat dit geweldig goed stuurt. Het blok ben ik iets minder van gecharmeerd omdat die het gevoel geeft net niet helemaal vrijuit te lopen bij volgas rijden. Maar dat schijnt zo te horen.
Aangezien je nog zoekende bent zou je ook kunnen overwegen een Starflite GTM aan te schaffen. Daar zit een Duits vier versnellingen blok met kickstarter onder omdat het een voor Duitsland bedoelde brommer is en dergelijke blokken lopen veel mooier is mijn ervaring. Nog mooier is een Starflite GTS want die lopen zowel heel mooi als behoorlijk snel. Maar da's dan ook een 50cc motorfiets.
Vriendelijke groet
Wietze

Wel bestaande modellen in de MK reeks zijn de MK2, MK4 en de MK4S.

Ikzelf heb een MK4S en kan verzekeren dat dit geweldig goed stuurt. Het blok ben ik iets minder van gecharmeerd omdat die het gevoel geeft net niet helemaal vrijuit te lopen bij volgas rijden. Maar dat schijnt zo te horen.

Aangezien je nog zoekende bent zou je ook kunnen overwegen een Starflite GTM aan te schaffen. Daar zit een Duits vier versnellingen blok met kickstarter onder omdat het een voor Duitsland bedoelde brommer is en dergelijke blokken lopen veel mooier is mijn ervaring. Nog mooier is een Starflite GTS want die lopen zowel heel mooi als behoorlijk snel. Maar da's dan ook een 50cc motorfiets.
Vriendelijke groet

Wietze
- Bijlagen
-
- Starflite GTS 1974.jpg (237.71 KiB) 3285 keer bekeken
-
- Bromfiets Koning
ok grrrrrr dat wist ik niet had ergens iest gezien waarvan ik er van uit ging dat het een mk1 was maar ok die starflite vindt ik wel mooi hoor.vgr tonsr
-
- Bromfiets Koning
wie kan mij helpen aan 2 nette schokbrekers voor mijn Batavus mk2 liefst in de omgeving rotterdam.vgr tonsr
Laatst gewijzigd door tonsr op 06 aug 2014, 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Bromfiets Koning
ik ben nog steeds zoekende naar een adres in de omgeving van rotterdam waar ik een achter tandwiel kan bemachtigen voor mijn hercules g3. vgr ton
Laatst gewijzigd door tonsr op 06 aug 2014, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- brehal
- Bromfiets Koning
Ton, plaats eens een foto met wat maten erbij. Misschien dat iemand iets heeft.tonsr schreef:ik ben nog steeds zoekende naar een adres in de omgeving van rotterdam waar ik een achter tandwiel kan bemachtigen vgr ton
Neem anders eens contact op met Dirk Lucas, bromfietshandelaar in Barendrecht,
die heeft veel
Gr Leo
Tweetact olie: Heilige lucht !!