Verzameltopic Wim zijn projecten bij elkaar...
- Wimv8
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1550
- Lid geworden op: 04 dec 2015, 13:51
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 702 keren
Verzameltopic Wim zijn projecten bij elkaar...
Ik zet de links even bij elkaar van mijn eigen projecten waarvan ik op deze site verslag maakte:
Spartamatic VV (vaste voorvork) 1966
Verslag(je) van de Spartamatic die ik ooit kreeg:
KLIK: viewtopic.php?t=8824 :KLIK
Gr. Wim.
Spartamatic VV (vaste voorvork) 1966
Verslag(je) van de Spartamatic die ik ooit kreeg:
KLIK: viewtopic.php?t=8824 :KLIK
Gr. Wim.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Wimv8 op 01 apr 2024, 19:33, 4 keer totaal gewijzigd.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
- Wimv8
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1550
- Lid geworden op: 04 dec 2015, 13:51
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 702 keren
Re: Wim zijn projecten bij elkaar...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Wimv8 op 01 apr 2024, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
- Wimv8
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1550
- Lid geworden op: 04 dec 2015, 13:51
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 702 keren
Re: Wim zijn projecten bij elkaar...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Wimv8 op 01 apr 2024, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
- Wimv8
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1550
- Lid geworden op: 04 dec 2015, 13:51
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 702 keren
Re: Wim zijn projecten bij elkaar...
Vespino GL 1973...
Eén Vespino GL restaureren, van 3 oude Vespino's ééntje maken:
KLIK: viewtopic.php?t=13885 :KLIK
Gr. Wim.
Eén Vespino GL restaureren, van 3 oude Vespino's ééntje maken:
KLIK: viewtopic.php?t=13885 :KLIK
Gr. Wim.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Wimv8 op 01 apr 2024, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
- Wimv8
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1550
- Lid geworden op: 04 dec 2015, 13:51
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 702 keren
Re: Wim zijn projecten bij elkaar...
De restauratie van een Piaggio Bravo tipo primo 1973:
de oververmoeide Bravo die ik uit een loods in Friesland haalde.
KLIK: viewtopic.php?t=13968 :KLIK
Gr. Wim.
de oververmoeide Bravo die ik uit een loods in Friesland haalde.
KLIK: viewtopic.php?t=13968 :KLIK
Gr. Wim.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Wimv8 op 01 apr 2024, 19:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
- Wimv8
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1550
- Lid geworden op: 04 dec 2015, 13:51
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 702 keren
Re: Verzameltopic Wim zijn projecten bij elkaar...
De VeloFrejus met Jolly hulpmotor 1950:
Een klein projectje waar naar mijn inzien alleen het motorblokje
en de verlichting gedaan moet worden plus achterstallig onderhoud.
KLIK: viewtopic.php?t=13995 :KLIK
Gr. Wim.
Een klein projectje waar naar mijn inzien alleen het motorblokje
en de verlichting gedaan moet worden plus achterstallig onderhoud.
KLIK: viewtopic.php?t=13995 :KLIK
Gr. Wim.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Wimv8 op 01 apr 2024, 19:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
- Wimv8
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1550
- Lid geworden op: 04 dec 2015, 13:51
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 702 keren
Re: Verzameltopic Wim zijn projecten bij elkaar...
Demm Turismo 4T 1959.
In nov '23 in mijn bezit gekregen, ook een, denk ik klein project.
Ik hoop dat de brommer alleen een opfrisbeurt nodig heeft.
Hij rijdt gewoon dus waarschijnlijk wat techniek op orde brengen, banden, en achterstallig onderhoud inhalen.
Het topic dat ik daarover bijhoud:
KLIK: viewtopic.php?p=118580#p118580 :KLIK
Gr. Wim.
In nov '23 in mijn bezit gekregen, ook een, denk ik klein project.
Ik hoop dat de brommer alleen een opfrisbeurt nodig heeft.
Hij rijdt gewoon dus waarschijnlijk wat techniek op orde brengen, banden, en achterstallig onderhoud inhalen.
Het topic dat ik daarover bijhoud:
KLIK: viewtopic.php?p=118580#p118580 :KLIK
Gr. Wim.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Wimv8 op 14 mei 2025, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
- Wimv8
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1550
- Lid geworden op: 04 dec 2015, 13:51
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 702 keren
Re: Verzameltopic Wim zijn projecten bij elkaar...
Ik wil hem toch nog even laten zien.
Bitri 200 1957:
Bitri komt uit de Nederlandse Scooterfabriek Dokkum.(fam. v.d. Gang).
Ik liep al een tijdje met de gedachte rond om mijn oude Bitri 200 motorscooter uit 1957
weg te doen, voor de ruimte, maar ook omdat ie door vele gebruik te gewoon wordt voor me.
De bijzonderheid gaat er af, en dat moet niet.
En ik zocht een gebruiksvriendelijkere scooter voor in en rond het dorp.
Bijna 15 jaar heb ik de scooter gehad, na wat opbouwwerk(hij kwam in onderdelen),
revisie van de motor en technisch goed op poten te zetten had hij sinds 2016 een kenteken.
Sinds die dag reed ik er ieder moment mee als het weer het toeliet, soms wekenlang achtereen
gebruikte ik hem ieder jaar in en rond het dorp. Dus 8 jaar lang Bitri gereden, dat kunnen
weinige meer zeggen. Ik kreeg hem van de buren, 15 jaar woonde ik toen al slechts op 10 meter
naast de Bitri waar hij toen al vanaf '79 in de loods stond.
Leuker is nog wat later, toen een kennis van mij een oude Vespa kocht en voor zijn werk als loodgieter
hier om de hoek werkzaamheden had bij een dorpsgenoot van 85 jaar die hij vertelde over zijn
pas aangeschafte trots de Vespa. De man zei, ja, dat is allemaal wel leuk maar ik had vroeger een
scooter waar jij nog nooit van hebt gehoord!
Een Bitri 200! Jawel, die ken ik wel, zei mijn kennis, een andere kennis van mij heeft er zo eentje
en die woont hier om de hoek. De man was zeer verbaast en wilde de scooter wel zien. Afspraak gemaakt,
ik naar zijn adres gereden, de man doet open en zegt, ik zag je al komen,
kijkt mij amper aan en loopt direct naar de Bitri op de stoep en zegt: Dat was de mijne!
40! jaar niet meer gezien. Verhalen uitgewisseld, foto's gemaakt.
Hij had de Bitri samen met zijn broer nieuw gewonnen met een prijsvraag in 1957.
Hij heeft er zelf het vaakst in het begin op gereden, zijn broer tot 1979.
Daarna bleef de Bitri staan in de loods van de werkgever van zijn broer.
De verhuurder van de loods kocht de Bitri voor 150,- gulden in '82.
Bijna 30 jaar later kreeg ik de Bitri.
Hij is in 1957 nog met de Bitri naar de fabriek in Dokkum gereden omdat er iets
was voor garantie. Dat was een wereldreis van 4 uur enkele reis wist hij nog.
Ik had de Bitri vorige week even stiekem op marktplaats geprobeerd.
Overstelpt werd ik met 30 berichten, allemaal Friezen, hoofdzakelijk Dokkum,
en een man met een klein (aan huis)museum verderop bij Dokkum.
Uiteindelijk ben ik overstag gegaan en is de Bitri naar Friesland verhuisd, naar een
persoon in Dokkum geboren, naast de Bitrifabriek.
Hoe ik de Bitri ophaalde:
2 Weken geleden
Gr. Wim.
Bitri 200 1957:
Bitri komt uit de Nederlandse Scooterfabriek Dokkum.(fam. v.d. Gang).
Ik liep al een tijdje met de gedachte rond om mijn oude Bitri 200 motorscooter uit 1957
weg te doen, voor de ruimte, maar ook omdat ie door vele gebruik te gewoon wordt voor me.
De bijzonderheid gaat er af, en dat moet niet.
En ik zocht een gebruiksvriendelijkere scooter voor in en rond het dorp.
Bijna 15 jaar heb ik de scooter gehad, na wat opbouwwerk(hij kwam in onderdelen),
revisie van de motor en technisch goed op poten te zetten had hij sinds 2016 een kenteken.
Sinds die dag reed ik er ieder moment mee als het weer het toeliet, soms wekenlang achtereen
gebruikte ik hem ieder jaar in en rond het dorp. Dus 8 jaar lang Bitri gereden, dat kunnen
weinige meer zeggen. Ik kreeg hem van de buren, 15 jaar woonde ik toen al slechts op 10 meter
naast de Bitri waar hij toen al vanaf '79 in de loods stond.
Leuker is nog wat later, toen een kennis van mij een oude Vespa kocht en voor zijn werk als loodgieter
hier om de hoek werkzaamheden had bij een dorpsgenoot van 85 jaar die hij vertelde over zijn
pas aangeschafte trots de Vespa. De man zei, ja, dat is allemaal wel leuk maar ik had vroeger een
scooter waar jij nog nooit van hebt gehoord!
Een Bitri 200! Jawel, die ken ik wel, zei mijn kennis, een andere kennis van mij heeft er zo eentje
en die woont hier om de hoek. De man was zeer verbaast en wilde de scooter wel zien. Afspraak gemaakt,
ik naar zijn adres gereden, de man doet open en zegt, ik zag je al komen,
kijkt mij amper aan en loopt direct naar de Bitri op de stoep en zegt: Dat was de mijne!

40! jaar niet meer gezien. Verhalen uitgewisseld, foto's gemaakt.
Hij had de Bitri samen met zijn broer nieuw gewonnen met een prijsvraag in 1957.
Hij heeft er zelf het vaakst in het begin op gereden, zijn broer tot 1979.
Daarna bleef de Bitri staan in de loods van de werkgever van zijn broer.
De verhuurder van de loods kocht de Bitri voor 150,- gulden in '82.
Bijna 30 jaar later kreeg ik de Bitri.
Hij is in 1957 nog met de Bitri naar de fabriek in Dokkum gereden omdat er iets
was voor garantie. Dat was een wereldreis van 4 uur enkele reis wist hij nog.
Ik had de Bitri vorige week even stiekem op marktplaats geprobeerd.
Overstelpt werd ik met 30 berichten, allemaal Friezen, hoofdzakelijk Dokkum,
en een man met een klein (aan huis)museum verderop bij Dokkum.
Uiteindelijk ben ik overstag gegaan en is de Bitri naar Friesland verhuisd, naar een
persoon in Dokkum geboren, naast de Bitrifabriek.
Hoe ik de Bitri ophaalde:
2 Weken geleden
Gr. Wim.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
-
- Bromfiets Koning
- Berichten: 2896
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 13:42
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 857 keren
- Ontvangen waarderingen: 586 keren
Re: Verzameltopic Wim zijn projecten bij elkaar...
In Dokkum werden ook GEDO bromfietsen gemaakt, bij Geertsma. De onderdelen werden in Baarn ingekocht, bij MFB.
-
- Bromfiets Koning
- Berichten: 2896
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 13:42
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 857 keren
- Ontvangen waarderingen: 586 keren
Re: Verzameltopic Wim zijn projecten bij elkaar...
Ondanks de duizenden Vespa's en Lambretta's en talrijke Duitse fabrikanten die de Nederlandse markt overspoelden, werd in Dokkum de "NV Dutch Scooter Factory" opgericht om dit populaire vervoermiddel te produceren.
Tussen 1955 en 1964 rolden ongeveer 4000 Bitri-scooters van de productielijn en werden ze wereldwijd geëxporteerd*.
Tussen 1955 en 1964 rolden ongeveer 4000 Bitri-scooters van de productielijn en werden ze wereldwijd geëxporteerd*.