Onder op het carter zit een M6 aftapplug. Boven op de versnellingsbak (onder de carburator) zit een M6 vulplug. Aan de zijkant van het blok, op het koppelingdeksel zit een M6 oliepeil controle plug. En dan hebben we op het koppelingdeksel nog de grote dop waardoor je ook de koppeling af kan stellen.
Ik heb een Engels en een Italiaans instructie boekje. Behalve de hoeveelheid olie staat er niet veel in het Engelse boekje maar des te meer in het Italiaanse boekje. Ik zal hier onder de vertaling neer zetten.
In het Engelse boekje staat er als versnellingsbak olie hoeveelheid 1/2 pint, dat zou 285 ml moeten zijn. In het Italiaanse boekje hebben ze het over 200 gr als oliehoeveelheid. En ik meen ergens gelezen te hebben die hoeveelheid van 200 ml. Erg verwarrend.
De vertaling uit het Italiaans:
Onderhoud: Elke 500-1000 km dikke olie 50 SAE toevoegen, nadat de koppelingsdekseldop is verwijderd. Om het oliepeil te controleren draait u de speciale TCM 6x1 schroef los en zorgt u ervoor dat er olie door het gat lekt, en schroeft u deze weer vast. Het is ook raadzaam om, met de schroef vastgedraaid, altijd 1 of 2 pompbeurten olie door het gat in het koppelingsdeksel te injecteren, om ook in de versnellingsbak voor een goede smering te zorgen. Om de olie af te tappen, draait u eenvoudig de speciale schroef onder het carter zelf los. Door de koppeling te smeren blijft ook de versnellingsbak gesmeerd. Controleer af en toe alle schroeven en stel de koppelings- en versnellingsafstellers af.
Uit het Italiaanse boekje:
Manutenzione: Ogni 500-1000 km aggiungere olio denso 50 SAE , dopo aver tolto il tappo carter coprifrizione. Per verificare il livello d'olio, svitare lápposita vite TCM 6x1 ed assicurarsi che attraverso il foro, si noti fuoriuscita d'olio, quindi riavvitare. Si consiglia inoltre, a vite serrata, di iniettare 1 o 2 pompate di olio sempre attraverso il foro del carter coprifrizione, onde assicurare una buona lubrificazione anche nel cambio. Per lo scarico dell'olio basta svitare l'apposita vite posta sotto il carter stesso. Lubrificando la frizione resta lubrificato anche il canbio. Una volta tanto controllare tutte le viti, e regolare i registri frizione e cambio.