Met de bakbrommer naar de motorcross
- JohnO
- Bromfiets Koning
- extra info: Ik sponsor oudebrommers nl
- Gegeven waarderingen: 955 keren
- Ontvangen waarderingen: 439 keren
Met de bakbrommer naar de motorcross
Vanaf 1975, ik was toen 16 jaar, tot en met 1977 ging ik met mijn crossmotor op de bakbrommer naar het motorcross circuit MCC Damwijk in Leidschendam toe. Als ik er aan terug denk was het hier in de buurt redelijk uniek wat ik deed. Alleen een vriend van mij deed hetzelfde met zijn bakbrommer. Ik weet het merk van mijn bakbrommer niet meer maar kan me herinneren dat er een JLO blok met twee versnellingen onder hing. Ik zal eens kijken of ik nog een oude foto kan vinden.
Groeten, John.
De jaren '50/'60/'70 vind ik erg mooi. Vanwege mijn jeugd, de auto's en sinds 2021 ook weer de bromfietsen.
De jaren '50/'60/'70 vind ik erg mooi. Vanwege mijn jeugd, de auto's en sinds 2021 ook weer de bromfietsen.
- Wimv8
- Bromfiets Koning
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 676 keren
Re: Met de bakbrommer naar de motorcross
Hier staat een rijtje merken, met folders, info, als je op de naam klikt.
http://bakbrommers.nl/pages/informatie/bakbrommers.php
(Deze site is trouwen ter overname aangeboden las ik)
http://bakbrommers.nl/pages/informatie/bakbrommers.php
(Deze site is trouwen ter overname aangeboden las ik)
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
- JohnO
- Bromfiets Koning
Ik vermoed dat het een Gazelle was aangezien die een JLO motorblok gebruikte. En dan in een uitvoering met gespaakte bakwielen. Dus vrij simpel.
Groeten, John.
- Ducini
- Bromfiets Koning
- Gegeven waarderingen: 116 keren
- Ontvangen waarderingen: 446 keren
Ik heb nooit een crossmotor gehad, maar ben wel vaak in L'dam geweest. John, weet jij misschien op welke locatie dit evenement was? In die tijd maakte ik voornamelijk dia's. Die zijn lastig dateren en te te rubriceren, vooral omdat ik in de jaren '80 ook vaak (per 98cc NSU Quick of 125cc NSU Fox) naar het prachtige Festival Historisch Vervoer in Noord-Holland ben geweest en de Leidschendamse plaatjes daar misschien tussen zitten.JohnO schreef: 02 dec 2021, 00:42 Vanaf 1975, ik was toen 16 jaar, tot en met 1977 ging ik met mijn crossmotor op de bakbrommer naar het motorcross circuit MCC Damwijk in Leidschendam toe.
Groet,
Ducini
- JohnO
- Bromfiets Koning
Hoi Ducini,
Ik heb werkelijk geen idee waar dat evenement gehouden werd, nog nooit van gehoord. Kan zo maar zijn dat het in Stompwijk was, is ook gemeente Leidschendam en echt een boeren en tuinders gemeenschap. Maar misschien weet Jan van Leeuwen dit?
Ik heb werkelijk geen idee waar dat evenement gehouden werd, nog nooit van gehoord. Kan zo maar zijn dat het in Stompwijk was, is ook gemeente Leidschendam en echt een boeren en tuinders gemeenschap. Maar misschien weet Jan van Leeuwen dit?
Groeten, John.