Hallo,
Na restauratie van mijn NSU Quickly moest er natuurlijk nog wel een kentekenplaat gemonteerd worden.
Toen ik die wilde laten maken was de mededeling dat de plaat afgegeven zou worden met daarop een
duplicaatcode (1) omdat er sprake zou zijn van vermissing. Dat leek mij vreemd, omdat er op de brommer
nooit een kentekenplaat is afgegeven: de NSU heeft vóór en ná de schouwing ter verkrijging van het kenteken
in 2005, in een niet rijbare verzameling gestaan en er is nooit een plaat voor aangevraagd.
Bij doorvragen bleek "dat er te veel tijd zat tussen het moment van kentekenen (2005) en het voor de eerste
keer aanvragen van een kentekenplaat" (2018), voor de RDW hetzelfde als "vermissing".
Contact met de RDW gezocht met de vraag: hoeveel tijd mag er eigenlijk wettelijk gezien dan overheen gaan?
Ook na langdurig zoeken en navragen: ze konden het niet vertellen.
Ik wil graag een plaat zónder duplicaatcode.
Rara, hoe zit het? Iemand enig idee? Of iets dergelijks ook bij de hand gehad?
groet, Han
te lang gewacht?
- peterria
- Bromfiets Koning
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Re: te lang gewacht?
ik heb ook een brommer met een 1 erop zelfde geval.
maar lig er niet wakker van wat er op die plaat staat
maar lig er niet wakker van wat er op die plaat staat
- Ducini
- Bromfiets Koning
- Gegeven waarderingen: 89 keren
- Ontvangen waarderingen: 338 keren
Han,
Ik heb dit een paar jaar geleden aan de hand gehad, toen ik zo'n 10 jaar na de schouwing en kentekenafgifte alsnog platen wilde laten maken voor vier brommers. De "platenmaker" liet mij weten dat het "standaard" een duplicaatcode 1 zou worden, maar dat hij met een uitgebreidere toelichting naar de RDW toch een "gewone" (eerste afgifte) plaat mocht maken. En dat is prima gelukt! Dus: uitleggen.
Succes,
Ducini
Ik heb dit een paar jaar geleden aan de hand gehad, toen ik zo'n 10 jaar na de schouwing en kentekenafgifte alsnog platen wilde laten maken voor vier brommers. De "platenmaker" liet mij weten dat het "standaard" een duplicaatcode 1 zou worden, maar dat hij met een uitgebreidere toelichting naar de RDW toch een "gewone" (eerste afgifte) plaat mocht maken. En dat is prima gelukt! Dus: uitleggen.
Succes,
Ducini
-
- Bromfiets Koning
- extra info: Ik sponsor oudebrommers
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Je kan het inderdaad uitleggen.Maar de vraag blijft of ze het willen en er zin in hebben.
Bij mijn is het ook het geval.Maar ze wilden er niet aan.zelfs de RDW niet.
Dus heb er een 1 bij staan .Jammer .maar kijk er toch niet naar als ik rij.
Gr Bromfan
Bij mijn is het ook het geval.Maar ze wilden er niet aan.zelfs de RDW niet.
Dus heb er een 1 bij staan .Jammer .maar kijk er toch niet naar als ik rij.
Gr Bromfan
-
- Bromfiets liefhebber
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Nee hoor, wakker zou ik er niet van liggen, met zo'n toegevoegde 1 op de plaat, maar
zonder een goede verklaring en met alleen het noemen van een onduidelijke
verjaringstermijn, denk ik toch: zou dat nou?
En na wat zoeken in de kelders van de RDW blijkt er een formulier te bestaan: 3E 0139c:
"Verzoek om eerste afgifte RDW omdat er nog geen kentekenplaten in het kader van GAIK
zijn afgegeven".
En dan blijkt het te zijn zoals Ducini zegt: op dat formulier uitleggen wáárom er nooit een
plaat is afgegeven. Vervolgens moet je dan nog wel een platenmaker vinden die bereidt is
de rest van het formulier in te vullen en het daarna ter beoordeling aan de RDW te scannen
en dat kan nog best zoeken worden: in mijn geval vond de 3e het helemaal geen probleem.
En nadat deze een paar uur later al belde met de mededeling dat de RDW akkoord was gegaan
met de uitleg en de duplicaatcode op 0 had gezet, kon ik het plaatje bestellen. Zonder 1.
Blijf ik, puur uit nieuwsgierigheid zitten met die verjaringstermijn: hoe lang zou die nou toch zijn?
groet, Han
zonder een goede verklaring en met alleen het noemen van een onduidelijke
verjaringstermijn, denk ik toch: zou dat nou?
En na wat zoeken in de kelders van de RDW blijkt er een formulier te bestaan: 3E 0139c:
"Verzoek om eerste afgifte RDW omdat er nog geen kentekenplaten in het kader van GAIK
zijn afgegeven".
En dan blijkt het te zijn zoals Ducini zegt: op dat formulier uitleggen wáárom er nooit een
plaat is afgegeven. Vervolgens moet je dan nog wel een platenmaker vinden die bereidt is
de rest van het formulier in te vullen en het daarna ter beoordeling aan de RDW te scannen
en dat kan nog best zoeken worden: in mijn geval vond de 3e het helemaal geen probleem.
En nadat deze een paar uur later al belde met de mededeling dat de RDW akkoord was gegaan
met de uitleg en de duplicaatcode op 0 had gezet, kon ik het plaatje bestellen. Zonder 1.
Blijf ik, puur uit nieuwsgierigheid zitten met die verjaringstermijn: hoe lang zou die nou toch zijn?
groet, Han