A.s. zondag 7 okt. Jamathi Clubdag Stationsstraat Hooghalen
- jvsoelen
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 06 feb 2009, 07:04
- Locatie: Geldermalsen ( GLD. )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
A.s. zondag 7 okt. Jamathi Clubdag Stationsstraat Hooghalen
A.s. zondag 7 oktober 2018, is er weer de Jamathi Clubdag in de Stationsstraat 30 in Hooghalen.
" JAMTHI TT type 2 uit 1970 "
-
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1727
- Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:27
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 74 keren
Re: A.s. zondag 7 okt. Jamathi Clubdag Stationsstraat Hoogha
Als Jamathi fan zal ik er ook zijn. Ik ben al 24 jaar lid v/d Jamathi Club, heb zelfs metjvsoelen schreef:A.s. zondag 7 oktober 2018, is er weer de Jamathi Clubdag in de Stationsstraat 30 in Hooghalen.
Jan Thiel en Martien Mijwaart gerace’t v/a 1961 t/m1969 tot aan heden 2018.
Ik zal een Mooie Speets houden met Oude & Nieuwe Herinneringen.
- jvsoelen
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 06 feb 2009, 07:04
- Locatie: Geldermalsen ( GLD. )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
Re: A.s. zondag 7 okt. Jamathi Clubdag Stationsstraat Hoogha
Ik ben vandaag aan de Jamathi type 2 begonnen, (gekocht) op de oldtimer bromfiets veiling.
Want ik wil hem meenemen naar de Clubdag om het eerste resultaat van de restauratie door " PRIMO " Geldermalsen te laten zien !.
Want na een : TO-LIST gemaakt te hebben, kwam er heeeeeel wat naar voren (Jan van Leeuwen).
Zoals lichtschakelaar (dim-/groot licht) in de koplamp (verkeerd aan elkaar "geknoopt").
Kroonsteen aan rechterkant luchtfilter kamer (wat een puinhoop), luchtfilter kamer (ooit gerepareerde polyester) rest delen in kast!!!, achterlicht glas zit vast met (houtschroef ?), remschakelaar niet meer aanwezig/ bedrading weggeknipt.
Kenteken met parkertjes op oude verzekeringsplaatje gezet.
Trap stel vastgelast op trapas ?, buddy-seat moet opnieuw bekleed worden.
Uitlaat bocht/- demper slecht, duo-steps/bloktrappers, rubber kick-starter/- rempedaal/-schakelpendaal.
Even een kleine opsomming, MAAR over een jaar is hij in concours staat door PRIMO.
Want ik wil hem meenemen naar de Clubdag om het eerste resultaat van de restauratie door " PRIMO " Geldermalsen te laten zien !.
Want na een : TO-LIST gemaakt te hebben, kwam er heeeeeel wat naar voren (Jan van Leeuwen).
Zoals lichtschakelaar (dim-/groot licht) in de koplamp (verkeerd aan elkaar "geknoopt").
Kroonsteen aan rechterkant luchtfilter kamer (wat een puinhoop), luchtfilter kamer (ooit gerepareerde polyester) rest delen in kast!!!, achterlicht glas zit vast met (houtschroef ?), remschakelaar niet meer aanwezig/ bedrading weggeknipt.
Kenteken met parkertjes op oude verzekeringsplaatje gezet.
Trap stel vastgelast op trapas ?, buddy-seat moet opnieuw bekleed worden.
Uitlaat bocht/- demper slecht, duo-steps/bloktrappers, rubber kick-starter/- rempedaal/-schakelpendaal.
Even een kleine opsomming, MAAR over een jaar is hij in concours staat door PRIMO.
- Bijlagen
-
- image.jpeg (82.42 KiB) 2934 keer bekeken
-
- image.jpeg (80.85 KiB) 2934 keer bekeken
-
- image.jpeg (81.65 KiB) 2934 keer bekeken
" JAMTHI TT type 2 uit 1970 "
-
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1727
- Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:27
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 74 keren
Re: A.s. zondag 7 okt. Jamathi Clubdag Stationsstraat Hoogha
Als Jamathi fan wil ik graag mijn steentje ( tekst) bijdragen aan de Club met Teksten en foto,s.
- Bijlagen
-
- Ik hou niet alleen van Praatje’s maar ook van Plaatje’s.
- C1FD4370-B63A-44A1-83B8-78D67495C556.jpeg (204.11 KiB) 2931 keer bekeken
-
- Mijn Deelname Asser TT 50cc 1968
- 63709158-D619-4025-B4CF-D7EDB1B994A0.jpeg (102.55 KiB) 2931 keer bekeken
-
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1727
- Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:27
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 74 keren
Re: A.s. zondag 7 okt. Jamathi Clubdag Stationsstraat Hoogha
Je ziet wat je koopt maar krijg niet wat je wil er is altijd wel wat aan te doen anders is hij nietjvsoelen schreef:Ik ben vandaag aan de Jamathi type 2 begonnen, (gekocht) op de oldtimer bromfiets veiling.
Want ik wil hem meenemen naar de Clubdag om het eerste resultaat van de restauratie door " PRIMO " Geldermalsen te laten zien !.
Want na een : TO-LIST gemaakt te hebben, kwam er heeeeeel wat naar voren (Jan van Leeuwen).
Zoals lichtschakelaar (dim-/groot licht) in de koplamp (verkeerd aan elkaar "geknoopt").
Kroonsteen aan rechterkant luchtfilter kamer (wat een puinhoop), luchtfilter kamer (ooit gerepareerde polyester) rest delen in kast!!!, achterlicht glas zit vast met (houtschroef ?), remschakelaar niet meer aanwezig/ bedrading weggeknipt.
Kenteken met parkertjes op oude verzekeringsplaatje gezet.
Trap stel vastgelast op trapas ?, buddy-seat moet opnieuw bekleed worden.
Uitlaat bocht/- demper slecht, duo-steps/bloktrappers, rubber kick-starter/- rempedaal/-schakelpendaal.
Even een kleine opsomming, MAAR over een jaar is hij in concours staat door PRIMO.
af.
Ik kijk uit naar het eind Resultaat. Als hij tussen de Gerestaureerde staat.
Waar aan ik hem herken of opvalt.
Jan de HMW/Honda en Jamathi fan & Kreidler man.
- jvsoelen
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 06 feb 2009, 07:04
- Locatie: Geldermalsen ( GLD. )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
Re: A.s. zondag 7 okt. Jamathi Clubdag Stationsstraat Hoogha
Heb jij op deze div. keren gereden dan Jan ?.
Dit en/of deze gaat helemaal goed komen Jan, heb(ben) jullie ( bij Chris de Groot) nog onderdelen liggen?.
B.v. van de trapinrichting ?, deze moet je met een hendel onderaan de trapas erin klikken als hij het (niet) meer deed, nu is alles vast gelast???.
Of voor de Cimatti het aluminium stuur hendeltje voor de kleplichter.
Of 36 tands achtertandwiel.
Laat eens weten Jan, wat jij nog kunt vinden.
Voor de rest gaat het helemaal goed komen
Dit en/of deze gaat helemaal goed komen Jan, heb(ben) jullie ( bij Chris de Groot) nog onderdelen liggen?.
B.v. van de trapinrichting ?, deze moet je met een hendel onderaan de trapas erin klikken als hij het (niet) meer deed, nu is alles vast gelast???.
Of voor de Cimatti het aluminium stuur hendeltje voor de kleplichter.
Of 36 tands achtertandwiel.
Laat eens weten Jan, wat jij nog kunt vinden.
Voor de rest gaat het helemaal goed komen
" JAMTHI TT type 2 uit 1970 "
-
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1727
- Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:27
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 74 keren
Re: A.s. zondag 7 okt. Jamathi Clubdag Stationsstraat Hoogha
Jan van Leeuwen schreef:Als Jamathi fan zal ik er ook zijn. Ik ben al 24 jaar lid v/d Jamathi Club, heb zelfs metjvsoelen schreef:A.s. zondag 7 oktober 2018, is er weer de Jamathi Clubdag in de Stationsstraat 30 in Hooghalen.
Jan Thiel en Martien Mijwaart gerace’t v/a 1961 t/m1969 tot aan heden 2018.
Ik zal een Mooie Speets houden met Oude & Nieuwe Herinneringen.
- Bijlagen
-
- Hier sta ik dan Jan de Hondaman als
Jamathi fan. - D2746CA7-09CB-485E-A649-4D4218A1515D.jpeg (150.97 KiB) 2822 keer bekeken
- Hier sta ik dan Jan de Hondaman als
- jvsoelen
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 06 feb 2009, 07:04
- Locatie: Geldermalsen ( GLD. )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
Re: A.s. zondag 7 okt. Jamathi Clubdag Stationsstraat Hoogha
Enkele foto's van de clubdag in Hooghalen 2018.
- Bijlagen
-
- SAM_5415.jpg (156.01 KiB) 2782 keer bekeken
-
- SAM_5425.jpg (280.25 KiB) 2782 keer bekeken
-
- SAM_5426.jpg (280.82 KiB) 2782 keer bekeken
-
- SAM_5433.jpg (270.33 KiB) 2782 keer bekeken
-
- SAM_5434.jpg (247.54 KiB) 2782 keer bekeken
-
- SAM_5437.jpg (201.79 KiB) 2782 keer bekeken
" JAMTHI TT type 2 uit 1970 "
-
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1727
- Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:27
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 74 keren
Re: A.s. zondag 7 okt. Jamathi Clubdag Stationsstraat Hoogha
Jamathi,s grootste Overwinnig was de 1e plaats van Paultje Lodewijks Jamathi 50cc T.T.Race van Assen
1968.
Voor de Leden & Lezers van deze Site hier mijn Tekst die door Vrienden en Bekende als een mooie
Herinnering blijft.
29-6-1968. D-day (door Jan van Leeuwen)
The day after,zo herinner ik mij deze dag vandaag als de dag van gister.
Voldaan en verheugd ,mijn missie ws geslaagd. Van de 30 deelnemers als 16e getraind en als 10e
geëindigd in de race. Dit was de uitslag.
Ik behoorde bij de 10 snelste van de wereld na deze historische race die door Paultje was gewonnen.
Na deze race werd het voor Jamathi alles anders,zij konden wereldkampioenschap wedstrijden winnen of hoog eindigen in de uitslagen als ze heel bleven en daar,schortte het nogal eens aan.
Maar Jan en Martien hadden de gave en kennis om door te gaan.Zij hebben bereikt wat enkele grote merken of fabrieken ook wildebereiken.
Door opzettelijk rij gedrag van A.Nie’to werd Jamathi met Paul Lodewijks geen Wereldkampioen maar
Paul revancheerde zich en wist enkele race,s hierna te winnen.
Het was voor mij ook allemaal bijzonder want in 1962 was ik er al bij en deed ik met Jan Thiel & Martien Mijwaart mee aan een wedstrijd op mijn HMW Sprintmaster,zie mijn foto,s in mijn Album en de
uitslagen in het motorblad van Mei 1962.
Wegens de militaire Dienstplicht geen wedstrijd meer gereden,maar in 1965 kwam ik terug met de
HONDA 50 5 Speed.
Ik heb wedstrijden verlorenen gewonnen en met 1 punt meer Nederlands Junior Kampioen Wegrace geworden, ook dit lees je in het motorblad. In 1966 en ‘67 eindigde ik als Internationaal 4e en 6e in het kampioenschap.
In 1967 werd ik Junior Kampioen 125cc ook met HONDA CR 93 !!
In 1968 had Ik een HONDA 50 8 Speed (Versn:) gekocht.
Deze HONDA accelereerde sneller dan de 5 Speed en ging ook harder in topsnelheid 144 Km/u in Assen
gemeten. Het was gaan met die Banaan!! (zoals dat heete)
Als ik mijn elleboogje,s binnen de stroomlijn/kuip hield scheelde dat +/- 200 t/min in de hoogste Versn:!!
Voor1969 had ik al de toezegging van Henk Burik,de Voorzitter van de KNMV, om in 2 klassen te starten in Assen,namelijk de 50 en 125cc,maar door een ongelukkige valpartij in Hivarenbeek 1969 betekende voor mij einde Motor race,s.
Jan de HMW/ Honda & Jamathi fan.
1968.
Voor de Leden & Lezers van deze Site hier mijn Tekst die door Vrienden en Bekende als een mooie
Herinnering blijft.
29-6-1968. D-day (door Jan van Leeuwen)
The day after,zo herinner ik mij deze dag vandaag als de dag van gister.
Voldaan en verheugd ,mijn missie ws geslaagd. Van de 30 deelnemers als 16e getraind en als 10e
geëindigd in de race. Dit was de uitslag.
Ik behoorde bij de 10 snelste van de wereld na deze historische race die door Paultje was gewonnen.
Na deze race werd het voor Jamathi alles anders,zij konden wereldkampioenschap wedstrijden winnen of hoog eindigen in de uitslagen als ze heel bleven en daar,schortte het nogal eens aan.
Maar Jan en Martien hadden de gave en kennis om door te gaan.Zij hebben bereikt wat enkele grote merken of fabrieken ook wildebereiken.
Door opzettelijk rij gedrag van A.Nie’to werd Jamathi met Paul Lodewijks geen Wereldkampioen maar
Paul revancheerde zich en wist enkele race,s hierna te winnen.
Het was voor mij ook allemaal bijzonder want in 1962 was ik er al bij en deed ik met Jan Thiel & Martien Mijwaart mee aan een wedstrijd op mijn HMW Sprintmaster,zie mijn foto,s in mijn Album en de
uitslagen in het motorblad van Mei 1962.
Wegens de militaire Dienstplicht geen wedstrijd meer gereden,maar in 1965 kwam ik terug met de
HONDA 50 5 Speed.
Ik heb wedstrijden verlorenen gewonnen en met 1 punt meer Nederlands Junior Kampioen Wegrace geworden, ook dit lees je in het motorblad. In 1966 en ‘67 eindigde ik als Internationaal 4e en 6e in het kampioenschap.
In 1967 werd ik Junior Kampioen 125cc ook met HONDA CR 93 !!
In 1968 had Ik een HONDA 50 8 Speed (Versn:) gekocht.
Deze HONDA accelereerde sneller dan de 5 Speed en ging ook harder in topsnelheid 144 Km/u in Assen
gemeten. Het was gaan met die Banaan!! (zoals dat heete)
Als ik mijn elleboogje,s binnen de stroomlijn/kuip hield scheelde dat +/- 200 t/min in de hoogste Versn:!!
Voor1969 had ik al de toezegging van Henk Burik,de Voorzitter van de KNMV, om in 2 klassen te starten in Assen,namelijk de 50 en 125cc,maar door een ongelukkige valpartij in Hivarenbeek 1969 betekende voor mij einde Motor race,s.
Jan de HMW/ Honda & Jamathi fan.
- Bijlagen
-
- Slip en valpartij Hilvarenbeek 125cc 1969!
- 6E6B9D81-8646-4DA1-A20A-097589EC5AD4.jpeg (77.99 KiB) 2627 keer bekeken
-
- Assen 1968
- 6F1B848F-C062-4CDF-BFBD-73E7CC170240.jpeg (102.55 KiB) 2627 keer bekeken
-
- Met de HONDA 50 5 Speed Kampioen ‘65
- 9B366B74-32B4-434E-8F32-B6F739F4C8CF.jpeg (163.36 KiB) 2627 keer bekeken
-
- Zandvoort Training 1962 met de Sprint
No:13 - 2BB2EDD7-B0FC-42DC-B833-D7308F049C15.jpeg (99.65 KiB) 2627 keer bekeken
- Zandvoort Training 1962 met de Sprint
-
- Hier de HMW Sprintmaster als Racer en als
Brommer. - AB3E0086-B889-4D27-BBF4-4A79BA8C4E4E.jpeg (53.49 KiB) 2627 keer bekeken
- Hier de HMW Sprintmaster als Racer en als