Flandria 3 wieler
-
- V.I.P.
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 24 keren
Flandria 3 wieler
Sinds een aantal maanden in het bezit van een Flandria 3 wieler(jawel de ex van Remco). Nu is het geval dat een brommer vriend van ons een ziekte heeft gehad waar zijn functies rechts bijna niet meer werken .Heb hem beloofd dat ik hem aan ga passen zodat hij toch weer met onze clubritten mee kan rijden maar is makkelijker gezegd dan gedaan .Heb eerst een Sachs automaat blokje met elektrische start aangeschaft wat normaal onder een Lely 3 wieler zit .Blok paste er zo onder want ik wist dat de steek eender is als Flandria , daarna links gas gemaakt en links voetrem .Links een schakelaar geplaatst voor contact en op de linker treeplank een start knop die met de voet ingedrukt kan worden en hij start. Zelf een nw linker motorbeplating gemaakt omdat het blok een andere vorm heeft links . Alles bij elkaar schiet ik lekker op
- Bijlagen
-
- flandria met sachs in de lucht.jpg40.jpg (82.38 KiB) 1710 keer bekeken
-
- flandria met sachs in de lucht.jpg40.jpg (82.38 KiB) 1710 keer bekeken
-
- Bromfiets Koning
- Gegeven waarderingen: 170 keren
- Ontvangen waarderingen: 455 keren
Re: Flandria 3 wieler
Geweldig dat je dit doet voor een vriend! Ziet er ook super netjes uit. Petje af.
Je brommervriend zal in z'n nopjes zijn!
Hoe is die aandrijving en achteras eigenlijk gemaakt? Drijft hij op één of beide wielen aan?
Groet, Ötzi
Hoe is die aandrijving en achteras eigenlijk gemaakt? Drijft hij op één of beide wielen aan?
Groet, Ötzi
'Vandaag is de morgen waar je je gisteren nog druk over maakte' 

-
- V.I.P.
Hij drijft alleen het rechter achterwiel aan , ik moet er nog proef mee gaan rijden en ben benieuwd naar de rijprestaties .Heb ook zo,n 3 wieler gehad met een stoel maar dat reed niet echt super moet ik zeggenÖtzi schreef: 29 nov 2019, 22:29 Geweldig dat je dit doet voor een vriend! Ziet er ook super netjes uit. Petje af.
Groet, Ötzi
-
- Bromfiets Koning
Dus geen differentieel zoals de Centro Triporteur, dacht ik wel. Ja, da's waar je hebt ze ook met een echte zetel erop! Was dat ook Flandria? Maak a.u.b. ook eens een foto van de andere kant en van de a.vering.
Groet, Ötzi
Groet, Ötzi
- Bijlagen
-
- Centro Triport. folder.jpg (58.51 KiB) 1675 keer bekeken

-
- V.I.P.
Ötzi schreef: 01 dec 2019, 23:08 Dus geen differentieel zoals de Centro Triporteur, dacht ik wel. Ja, da's waar je hebt ze ook met een echte zetel erop! Was dat ook Flandria? Maak a.u.b. ook eens een foto van de andere kant en van de a.vering.
Groet, Ötzi
- Bijlagen
-
- flandria 3 wieler 30 waar ik mee rij.jpg (25.16 KiB) 1660 keer bekeken
-
- Bromfiets professor
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Hallo Dirk,ik heb ook eens zo,n flandria driewieler gehad,ik kocht hem aan onderdelen in een krat en die stond op een donkere zolder, en eenmaal thuis snel uitgepakt en bij daglicht aanschouwd hij viel me zo tegen dat ik hem maar weer verkocht heb. Later hoorde ik dat ze er ook waren met een zitkuip en die zouden door de fabriek geleverd zijn! Die van mij was een gewone flandria King Line die door firma Jan de Rijk (ik dacht uit Rotterdam ) verbouwd zijn voor invaliden gelukkig heb ik er toen wat foto,s van gemaakt! Groet Frans Brandt.
- Bijlagen
-
- flandria 29042011 007.JPG.jpg (98.58 KiB) 1576 keer bekeken
-
- flandria 29042011 005.JPG.jpg (91.74 KiB) 1588 keer bekeken
-
- flandria 29042011 002.JPG.jpg (113.93 KiB) 1594 keer bekeken
-
- flandria 29042011 001.JPG.jpg (128.2 KiB) 1618 keer bekeken
-
- flandria 29042011 006.JPG.jpg (97.35 KiB) 1618 keer bekeken
Laatst gewijzigd door fmbrandt op 05 dec 2019, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Bromfiets Koning
Leuk ding Frans! Misschien had je 'm toch maar niet weg moeten doen...…………... Het lijkt me niet zo'n heel oude brommer gezien die gietwielen. Ik zie twee schokbrekers, één voor het inveren en één om het uitveren te dempen?
Hij zag er niet zo slecht uit ondanks dat hij div. kleuren had. Zouden de twee zadels origineel zijn zo?
Heeft de nieuwe eigenaar hem rijklaar gemaakt?
Groet, Ötzi
P.S. Deze vond ik nog op internet.
Hij zag er niet zo slecht uit ondanks dat hij div. kleuren had. Zouden de twee zadels origineel zijn zo?
Heeft de nieuwe eigenaar hem rijklaar gemaakt?
Groet, Ötzi
P.S. Deze vond ik nog op internet.
- Bijlagen
-
- Flandria 3-wieler.jpg (58.18 KiB) 1586 keer bekeken

-
- Bromfiets professor
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Hoi Dirk, de wielen zijn niet origineel ,het voorwiel is van Kreidler en de zij wielen denk ik van Zundapp? de gekleurde plaatdelen waren al gepoedercoat maar zaten nog vol deuken en dutsen!,ook de losse zadels horen er niet op en inderdaad die staande demper is een schokbreker!.Ik heb hem aan een vriend van Tonny van Duren uit Mill (brabant) ( die was er n.l. bij toen ze hem ophaalde )verkocht en die heeft mij later foto,s gestuurd toen die klaar was ( Echt mooier dan nieuw en weer in orginele staat) maar die foto,s ben helaas kwijt. Ze zijn nu heel schaars!. Groet Frans.