hallo,
in January wil ik met mijn Mobylette naar de RDW .
Ik wil hem op blauw kenteken . 25 Km/u dus.
wat zijn de tricks and tips om hem 25 te laten lopen ?
ik heb al iets gehoord over een ring in de uitlaat lassen.
Is er hier iemand die een Mobylette op blauw kenteken heeft ?
vriendelijke groet
Wim
Met Mobylette naar de RDW
-
- Bromfiets Koning
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 06 mei 2009, 22:49
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Locatie: Alphen a/d Rijn
- Gegeven waarderingen: 89 keren
- Ontvangen waarderingen: 94 keren
Re: Met Mobylette naar de RDW
Niet te moeilijk doen Willem.Gewoon een busje boven je gasschuif doen zodat het gas niet helemaal open kan.
Groeten Eric
Groeten Eric
-
- Bromfiets liefhebber
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18 jan 2016, 22:12
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Met Mobylette naar de RDW
nog een vraagje , in het Mobylette gebruikershandboekje staat dat de benzine/olie mengverhouding 1:16 met zijn ???
is dat met de huidige kwaliteitsolie nog steeds nodig?
ik rij nu 1:40.
nog een vraag; ik zie nergens dat er onder in het blokje motorolie/versnellingsbakolie gevuld moet worden.
is het misschien zo dat er 1:16 gemengd moet worden om zodoende onder in het blok de draaiende delen gesmeerd moeten worden ?
wie heeft voor mij het antwoord?
groet Wim Waardenburg
is dat met de huidige kwaliteitsolie nog steeds nodig?
ik rij nu 1:40.
nog een vraag; ik zie nergens dat er onder in het blokje motorolie/versnellingsbakolie gevuld moet worden.
is het misschien zo dat er 1:16 gemengd moet worden om zodoende onder in het blok de draaiende delen gesmeerd moeten worden ?
wie heeft voor mij het antwoord?
groet Wim Waardenburg
-
- Bromfiets professor
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 09 aug 2010, 22:24
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Met Mobylette naar de RDW
Hoi Wim ,het was zelfs zo dat de eerste mobylette,s ( zo rond 1950 ) 1:12,5 = 80 c.c per liter gesmeerd moesten worden , maar dit is met de moderne olie van nu niet meer nodig!. 1:40 is ruim voldoende een SPARTAMET zelfs 1:100 ,in het blokje zelf zit geen olie want de krukaslagers ,het big end ,pistonpen en zuiger en cylinderwand worden gesmeerd door de olie die je door de benzine mengd. Groet Frans Brandt.