Ja, ik ben er gisteren geweest. Indrukwekkende hoeveelheid verschillende Berini's, al zijn sommige in niet al te mooie staat. Maar dat maakt het juist herkenbaarder dan echte museumstukken (die er ook zijn). Behalve complete seriemodellen zijn er bijzonderheden als een opengewerkt M13-, M35- en zelfs een M22-blok(!) en ook trial-/betrouwbaarheidsritten-"brommers" en twee buitenboordmotoren. Voor mij de mooiste: een vuurrood racertje (88 km/h) op basis van een 32cc M13-blokje met reusachtige carburateur, waarbij de oorspronkelijke voorvorkconstructie nu de achtervork vormt. (inderdaad te ingewikkeld, ik plaats wel een foto

)
*** HET LUKT ME NIET OM MEER DAN 5 FOTO's TE PLAATSEN, ondanks de lage resolutie***
Zie onder "Berini" op dit forum voor tijdelijke WeTransfer-link naar 20 foto's.
Een driemotorige Cyclestar is voorzien van het oorspronkelijke M19 blok onder het bracket, een M13 ei in het voorwiel en een Cyclemaster in het achterwiel. De "koppelings"-hevel bedient ze alle drie.
Op Facebook staat inmiddels een oproep om assistentie voor organisator Wim Heeroma. Die staat daar niet voor niets: Wim doet vrijwel alles alleen, maar kan niet overal tegelijk zijn. Dus als er nog iemand uit de regio kan assisteren: Wim zal je zeer dankbaar zijn!
Groet.
Ducini