Al een aantal jaren heb ik wat Nederlandse Supra's.
Maar ik zocht nog wat losse delen.
Deze kwam ik op Ebay tegen voor een mooi bedragje.
Belletje gepleegd met de man, wat pics gekregen en de gok genomen.
Zondag eventjes 350 km gereden (enkele reis, dus 700) en opgehaald.
De eigenaar wilde hem opknappen, maar kwam er niet toe.
De rest op zijn oprijlaan:
Audi 80 Avant Quattro, ongeveer 1990
3 x Audi Coupe Quattro 1985
2 x Audi Coupe GT 1985
en een jong golfje . . . .
Ik snap dat hij het druk had , , , ,
Ding is echt TE mooi gewoon.
Schakelaars heel.
Wielen als nieuw.
Zadel heel mooi.
Tank is volgens mij nieuw. De eigenaar dacht dat de vorige eigenaar hem nieuw had gemonteerd.
Linkerzijkap nieuw.
Knipperlichten nieuw.
Kabelboompjes enzo helemaal heel.
Sleutels erbij.
Betrieberlaubnis erbij, geen idee wat ik daarmee moet.
Nadelen:
Rechterzijkap is een andere kleur rood.
Decompressie hendeltje is weg.
Tellernaaldjes iets verkleurt.
En 2 echte nadelen:
Blokje ontbreekt (wist ik)
En het helmslot is weg (wat wel serieus jammer is)
En nog een fillempje van onderweg.
Het was gelukkig geen teringweer ofzo in NL.
http://www.youtube.com/watch?v=1eLFPV1A74I" onclick="window.open(this.href);return false;
Bestemming was 40 km van Winterberg, en daar was geen spatje hagel . . .
Hercules Supra 4 (ik heb er weer 1 . . .)
- monza
- Bromfiets professor
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 22:19
- Locatie: De Veen (waar anders?)
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Hercules Supra 4 (ik heb er weer 1 . . .)
- Bijlagen
-
- $(KGrHqIOKpMFJI,T,n2bBSY7IjCZp!~~48_20.jpg (130.67 KiB) 2968 keer bekeken
-
- P1090379k.JPG (113.74 KiB) 2968 keer bekeken
-
- P1090374k.JPG (168.34 KiB) 2968 keer bekeken
-
- P1090373k.JPG (185.27 KiB) 2968 keer bekeken
-
- P1090371k.JPG (182.67 KiB) 2968 keer bekeken
-2 stroke 4-ever.
Steppie aan de grond.
Knie tegen de grond.
kont op de grond.
Broek vol met str*nt.
Tanden in het rond.
Bagger in de mond.
Brommert op een klont.
Ego zwaargewond.
Ohhhh, wat deed ik weer blond.
Steppie aan de grond.
Knie tegen de grond.
kont op de grond.
Broek vol met str*nt.
Tanden in het rond.
Bagger in de mond.
Brommert op een klont.
Ego zwaargewond.
Ohhhh, wat deed ik weer blond.
- itskoat
- Bromfiets Koning
- Berichten: 4330
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:54
- Locatie: Heerenveen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Hercules Supra 4 (ik heb er weer 1 . . .)
Leuke hobby heeft de verkoper met zijn Audi´s
En jij met je Supra´s ook trouwens.
Met zo´n Algemeine Betriebs Erlaubnis kun je je brommer bij de RDW goedgekeurd krijgen. Het is een typegoedkeuringsformulier.
Vriendelijke groet
Wietze


Vriendelijke groet

Wietze
- monza
- Bromfiets professor
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 22:19
- Locatie: De Veen (waar anders?)
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Hercules Supra 4 (ik heb er weer 1 . . .)
Van de overige Supra's staan de "belevenissen" hier:
http://www.oudebrommers.nl/phpbb3/viewt ... =83&t=4014" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat met die Audi's vonden ik en mijn maat / chauffeur ook al.
Die man vertelde: hij huurde een hal, maar daar moest ie weg, daarom stond het allemaal op zijn oprijpaadje, en 2 langs de weg.
Ze waren niet allemaal even mooi, maar wel vrijwel allemaal technies ok.
En hij hoopte op sneeuw, "dat is leuk met een Coupe-Quattro"
Ja, dat begrijp ik . . . .
Dat ik hem kan laten keuren met dat papier, dat weet ik.
Is in feite het duitse goedkeuringsbewijs, soort kentekenbewijsje.
Maar ik heb ook nog een ongekentekend Nederlands frame liggen, met typekeur en alles erin.
Dat lijkt me dan nog eenvoudiger.
Deze is gekocht puur als donor.
Slotensetje zocht ik (nog steeds, ik zoek nog een set)
Knipperlichtset compleet zocht ik.
Evenals hoofdkabelboom.
En een niet vernaggelt frame om mijn blauwe te fixxen.
En een rekje."
En ik hoop een set Sachs tankstikkers te vinden.
Dan trek ik de "hercules" text van de tank, en dan "Sachs" erop, en dan kan hij op de rode.
Overigens zijn de knippers hetzelfde als van een Honda Camino.
Ulo K32752 dacht ik.
Maar je moet dan ook wel weer een kabelboompje en de montage beugeltjes hebben.
Dus hoe mooi deze ook is, hij gaat uit elkaar en verder leven in een aantal andere mopeds.
http://www.oudebrommers.nl/phpbb3/viewt ... =83&t=4014" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat met die Audi's vonden ik en mijn maat / chauffeur ook al.
Die man vertelde: hij huurde een hal, maar daar moest ie weg, daarom stond het allemaal op zijn oprijpaadje, en 2 langs de weg.
Ze waren niet allemaal even mooi, maar wel vrijwel allemaal technies ok.
En hij hoopte op sneeuw, "dat is leuk met een Coupe-Quattro"
Ja, dat begrijp ik . . . .
Dat ik hem kan laten keuren met dat papier, dat weet ik.
Is in feite het duitse goedkeuringsbewijs, soort kentekenbewijsje.
Maar ik heb ook nog een ongekentekend Nederlands frame liggen, met typekeur en alles erin.
Dat lijkt me dan nog eenvoudiger.
Deze is gekocht puur als donor.
Slotensetje zocht ik (nog steeds, ik zoek nog een set)
Knipperlichtset compleet zocht ik.
Evenals hoofdkabelboom.
En een niet vernaggelt frame om mijn blauwe te fixxen.
En een rekje."
En ik hoop een set Sachs tankstikkers te vinden.
Dan trek ik de "hercules" text van de tank, en dan "Sachs" erop, en dan kan hij op de rode.
Overigens zijn de knippers hetzelfde als van een Honda Camino.
Ulo K32752 dacht ik.
Maar je moet dan ook wel weer een kabelboompje en de montage beugeltjes hebben.
Dus hoe mooi deze ook is, hij gaat uit elkaar en verder leven in een aantal andere mopeds.
-2 stroke 4-ever.
Steppie aan de grond.
Knie tegen de grond.
kont op de grond.
Broek vol met str*nt.
Tanden in het rond.
Bagger in de mond.
Brommert op een klont.
Ego zwaargewond.
Ohhhh, wat deed ik weer blond.
Steppie aan de grond.
Knie tegen de grond.
kont op de grond.
Broek vol met str*nt.
Tanden in het rond.
Bagger in de mond.
Brommert op een klont.
Ego zwaargewond.
Ohhhh, wat deed ik weer blond.
- monza
- Bromfiets professor
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 22:19
- Locatie: De Veen (waar anders?)
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Re: Hercules Supra 4 (ik heb er weer 1 . . .)
Wat me overigens opviel bij die Hercules-sen.
De Prima G3 die ik heb, en deze hebben beide 2 lichtstanden.
Aan of uit
EN het achterlicht continu, net als bij Puch.
De G3 is een snorbrommer, dus vond ik dat niet gek.
Maar de Supra ?
Bij de Nederlandse zijn overal dim-en grootlicht gemonteerd.
Dus 3 standen, als je uit ook meetelt.
En als je dan op de duitse ebay kijkt, zie je bij allemaal maar 1 stuurschakelaar, voor de knipperlampen.
In NL zit op die schakelaar de verlichtings-stand.
Toch vreemd dat ze dat alleen in NL hebben.
Was dat destijds een eis ofzo in NL, groot en dimlicht ?
De Prima G3 die ik heb, en deze hebben beide 2 lichtstanden.
Aan of uit

EN het achterlicht continu, net als bij Puch.
De G3 is een snorbrommer, dus vond ik dat niet gek.
Maar de Supra ?
Bij de Nederlandse zijn overal dim-en grootlicht gemonteerd.
Dus 3 standen, als je uit ook meetelt.
En als je dan op de duitse ebay kijkt, zie je bij allemaal maar 1 stuurschakelaar, voor de knipperlampen.
In NL zit op die schakelaar de verlichtings-stand.
Toch vreemd dat ze dat alleen in NL hebben.
Was dat destijds een eis ofzo in NL, groot en dimlicht ?
-2 stroke 4-ever.
Steppie aan de grond.
Knie tegen de grond.
kont op de grond.
Broek vol met str*nt.
Tanden in het rond.
Bagger in de mond.
Brommert op een klont.
Ego zwaargewond.
Ohhhh, wat deed ik weer blond.
Steppie aan de grond.
Knie tegen de grond.
kont op de grond.
Broek vol met str*nt.
Tanden in het rond.
Bagger in de mond.
Brommert op een klont.
Ego zwaargewond.
Ohhhh, wat deed ik weer blond.