Vandaag naar het auto- en tweewieler museum Visscher in Buren geweest.
De tweewielers waren sinds 3 weken verkocht, dus niet meer te zien. Rest ons nog de automobielen. Er waren drie hallen en een zolder. In hal 1 Franse automobielen. In hal 2 Duitse automobielen. In hal 3 Opel en Simca. En op de zolder een special met Nissan/Datzun Z 240 en Z 260 en Z 280.
Biizonder was, dat in de hal met Franse automobielen een Peugeot 203 met bouwjaar 1957 stond, die mijn broer in 1975 geimporteerd heeft uit Frankrijk. Hij betaalde toen een bedrag van fl 2500 (Nu omgerekend €1200). Deze auto is nu getaxeerd op €25.000. Hij had toen de kleur zwart en nu is hij wit.
De directeur/eigenaar was niet aanwezig, maar het personeel was aangenaam verrast met dit toeval en we kregen alle aandacht en het aanbod om de auto een weekend te lenen.
bromfietsmuseum Cees Rijksen
- JohnO
- Bromfiets Koning

- extra info: Ik sponsor oudebrommers nl
- Gegeven waarderingen: 1078 keren
- Ontvangen waarderingen: 515 keren
Re: bromfietsmuseum Cees Rijksen
De bromfietsen waren van een vriend van museum eigenaar Henk Visscher. Jammer dat ze verkocht zijn. Ik heb ze begin 2024 nog gezien daar.
In 2022 daar een Simca 1000 Rallye 1 gehuurd voor een halve dag. Leuk rijden daar in die omgeving met zo'n auto.
In 2022 daar een Simca 1000 Rallye 1 gehuurd voor een halve dag. Leuk rijden daar in die omgeving met zo'n auto.
Groeten, John.
De jaren '50/'60/'70 vind ik erg mooi. Vanwege mijn jeugd, de auto's en sinds 2021 ook weer de bromfietsen.
itom Astor Sport 1961 / Malaguti Sport 1971 / Renault 8 Special 1968 / Renault Twingo RS Gordini 2011
De jaren '50/'60/'70 vind ik erg mooi. Vanwege mijn jeugd, de auto's en sinds 2021 ook weer de bromfietsen.
itom Astor Sport 1961 / Malaguti Sport 1971 / Renault 8 Special 1968 / Renault Twingo RS Gordini 2011
-
Leon
- Bromfiets Koning

- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 997 keren
- Ontvangen waarderingen: 682 keren
Re: bromfietsmuseum Cees Rijksen
In Museum Visscher staan minstens 10 Simca's.
De kleinste is een model 900 (het zelfde model als een 1000 maar iets minder luxe) totaan een Chambord. Ik heb altijd een zwak gehad voor Simca's. Dat begon al op de LTS autotechniek. We hadden daar een leraar (vd Heijden) die een nieuwe Simca 1501 had. De leerlingen mochten regelmatig aan die auto sleutelen, om het vak te leren. Jaren later kocht ik voor een prikkie een oude Simca 1100. Na een jaartje, ging de radiator lekken en was ik hem zat. Omdat dat model niks waard was, besloot ik hem te vernielen. Ik bleef rijden met een leeg koelsysteem, om te experimenteren, wanneer hij het zou begeven. Na 14 dagen reed hij nog steeds en heb ik hem uit zijn lijden verlost, door hem naar de sloop te brengen.
De kleinste is een model 900 (het zelfde model als een 1000 maar iets minder luxe) totaan een Chambord. Ik heb altijd een zwak gehad voor Simca's. Dat begon al op de LTS autotechniek. We hadden daar een leraar (vd Heijden) die een nieuwe Simca 1501 had. De leerlingen mochten regelmatig aan die auto sleutelen, om het vak te leren. Jaren later kocht ik voor een prikkie een oude Simca 1100. Na een jaartje, ging de radiator lekken en was ik hem zat. Omdat dat model niks waard was, besloot ik hem te vernielen. Ik bleef rijden met een leeg koelsysteem, om te experimenteren, wanneer hij het zou begeven. Na 14 dagen reed hij nog steeds en heb ik hem uit zijn lijden verlost, door hem naar de sloop te brengen.
- Bijlagen
-
- Simca Talbot Sports.jpg (153.86 KiB) 259 keer bekeken