Deze brommer was van mij zo'n 25 jaar geleden, maar ik ben het merk vergeten. Is het een Rabeneick?
Wie kan mij helpen om de naam van de fabrikant terug te vinden?
Met dank en groet, Ötzi
Duitse brommer
-
- Bromfiets Koning
- Berichten: 6149
- Lid geworden op: 06 apr 2009, 22:08
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Locatie: Lommel B.
- Gegeven waarderingen: 180 keren
- Ontvangen waarderingen: 461 keren
Duitse brommer
- Bijlagen
-
- PICT0023.JPG (96.42 KiB) 1308 keer bekeken
-
- PICT0022.JPG (88.14 KiB) 1308 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Ötzi voor dit bericht:
- waldbrommer (03 feb 2025, 23:31)
'Vandaag is de morgen waar je je gisteren nog druk over maakte' 

-
- Bromfiets Koning
- Berichten: 2887
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 13:42
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 846 keren
- Ontvangen waarderingen: 585 keren
Re: Duitse brommer
Volgens mij is het een Rabeneick Binetta Star.
• M51 (1951–1953) (1-cil. 2-takt Cyclemaster 33cc, 0,9pk)
• M53 (1953–1954) (1-cil. 2-takt Cyclemaster 33cc, 1 pk)
• ILO bromfiets (1953–1955) (1-cil. 2-takt ILO, 49cc, 1,5pk)
• Sachs bromfiets (1953–1955) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs, 47cc, 1,25pk)
• Binetta I (1955–1957) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs of ILO, 47cc, 1,25pk of 1,6pk)
• Binetta II/Touren (1957–1961) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs, 47cc, 1,6pk)
• Binetta III Sport (1957–1960) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs, 47cc, 1,6pk)
• TM50 Transport (1956–1960) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs, 47cc, 1,6pk)
• Binetta Star (1959–1961) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs, 47cc, 1,6pk)
• Lastboy (1960–1964) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs, 47cc, 2,1pk)
• Binetta SK (1961–1964) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs, 47cc, 1,8pk)
• Saxonette (1962–1964) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs, 47cc, 1,8pk)
Zie voorbeeld
• M51 (1951–1953) (1-cil. 2-takt Cyclemaster 33cc, 0,9pk)
• M53 (1953–1954) (1-cil. 2-takt Cyclemaster 33cc, 1 pk)
• ILO bromfiets (1953–1955) (1-cil. 2-takt ILO, 49cc, 1,5pk)
• Sachs bromfiets (1953–1955) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs, 47cc, 1,25pk)
• Binetta I (1955–1957) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs of ILO, 47cc, 1,25pk of 1,6pk)
• Binetta II/Touren (1957–1961) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs, 47cc, 1,6pk)
• Binetta III Sport (1957–1960) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs, 47cc, 1,6pk)
• TM50 Transport (1956–1960) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs, 47cc, 1,6pk)
• Binetta Star (1959–1961) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs, 47cc, 1,6pk)
• Lastboy (1960–1964) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs, 47cc, 2,1pk)
• Binetta SK (1961–1964) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs, 47cc, 1,8pk)
• Saxonette (1962–1964) (1-cil. 2-takt Fichtel & Sachs, 47cc, 1,8pk)
Zie voorbeeld
- Bijlagen
-
- 1960 Rabeneick Binetta Star 01.JPG (127.28 KiB) 1304 keer bekeken
-
- 1960 Rabeneick Binetta Star 00.JPG (152.6 KiB) 1304 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Leon voor dit bericht (totaal 2):
- waldbrommer (03 feb 2025, 23:31) • Ötzi (04 feb 2025, 08:57)
- Wimv8
- Bromfiets Koning
- Berichten: 1540
- Lid geworden op: 04 dec 2015, 13:51
- Locatie: Castricum
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 698 keren
Re: Duitse brommer
Mooi, en met kickstartblok en voetsteunen.
Een echte Duitse moped of kleinkraftrad waarschijnlijk.
De bovenste is dan waarschijnlijk een MoFa en/of een export model.
Gr. Wim.
Een echte Duitse moped of kleinkraftrad waarschijnlijk.
De bovenste is dan waarschijnlijk een MoFa en/of een export model.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68
Mijn projecten: viewtopic.php?t=14032
Honda GiorCub '99
Honda S90 '66
NSU Prima D '57
Piaggio Boxer1 '72 Ciao '70
Velofrejus '53
DemmTurismo '60
Fiat1100R'68