ILO G50 motorblok met 5-versn. voetschakeling
-
Leon
- Bromfiets Koning

- Berichten: 3067
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 13:42
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 1002 keren
- Ontvangen waarderingen: 687 keren
ILO G50 motorblok met 5-versn. voetschakeling
Voor de liefhebbers van ILO motorblokken, een paar afbeeldingen van een ILO G50 motorblok met 5-versn. voetschakeling.
Het merk ILO blijft mij verbazen met variaties op dat beroemde G50 motorblok.
Het merk ILO blijft mij verbazen met variaties op dat beroemde G50 motorblok.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Deze gebruikers waarderen Leon voor dit bericht (totaal 2):
- waldbrommer (20 jul 2024, 16:20) • wietze (20 jul 2024, 18:28)
-
teeco
- Bromfiets sleutelaar

- Berichten: 36
- Lid geworden op: 23 apr 2019, 20:45
- Locatie: Oostwold
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: ILO G50 motorblok met 5-versn. voetschakeling
Hoi,is dat iets van de fabriek,of van een handige knutselaar?
Het versnellings pedaal ziet er in ieder geval erg DHZ uit.Wat is het nut van een 5 bak?
Hans
Het versnellings pedaal ziet er in ieder geval erg DHZ uit.Wat is het nut van een 5 bak?
Hans
- Deze gebruikers waarderen teeco voor dit bericht:
- waldbrommer (20 jul 2024, 16:22)
-
Leon
- Bromfiets Koning

- Berichten: 3067
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 13:42
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 1002 keren
- Ontvangen waarderingen: 687 keren
Re: ILO G50 motorblok met 5-versn. voetschakeling
Ik denk dat het DHZ is. Buiten het feit, dat je niets hebt aan een 5-vers. bak, is het een knap stukje vakmanschap. Er is ook al eens een 4-versn. bak voorbij gekomen. Ook heel knap gemaakt. Niet iedereen is geïnteresseerd in technische ontwikkelingen, maar er zijn mensen die belangstellend zijn.
-
Ötzi
- Bromfiets Koning

- Berichten: 6375
- Lid geworden op: 06 apr 2009, 22:08
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Locatie: Lommel B.
- Gegeven waarderingen: 295 keren
- Ontvangen waarderingen: 616 keren
Re: ILO G50 motorblok met 5-versn. voetschakeling
Hallo, dit 5v. ILO-blok komt niet van Clemens. Het is een creatie van Heine van der Heide uit Norg. Enkele jaren geleden vertelde hij mij dat hij daarmee bezig was. Hij heeft van mij ook een 3-hand blok onderhanden genomen; algemene revisie, volle krukas, 72cc met nikasil, prim.ketting, kop afgedraaid, met O-ring afdichting enz.
Het blok bleek niet goed te lopen en maakte een vreselijk krijsend lawaai. Bij navraag bleek hij het blok niet getest te hebben (geen tijd). Om een lang verhaal kort te houden; het blok heb ik nog 2x naar hem teruggestuurd maar uiteindelijk kwam het niet goed. Het kostte me wel een sloot geld.
Vorig jaar heeft Clemens het blok in orde kunnen maken en meteen omgebouwd naar kickstarter. Dat is het blok dat in mijn Montesa Impala 50 zit. Loopt nu erg goed.
Met groet, Ötzi
Het blok bleek niet goed te lopen en maakte een vreselijk krijsend lawaai. Bij navraag bleek hij het blok niet getest te hebben (geen tijd). Om een lang verhaal kort te houden; het blok heb ik nog 2x naar hem teruggestuurd maar uiteindelijk kwam het niet goed. Het kostte me wel een sloot geld.
Vorig jaar heeft Clemens het blok in orde kunnen maken en meteen omgebouwd naar kickstarter. Dat is het blok dat in mijn Montesa Impala 50 zit. Loopt nu erg goed.
Met groet, Ötzi
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Deze gebruikers waarderen Ötzi voor dit bericht (totaal 4):
- wietze (20 jan 2025, 12:10) • Leon (20 jan 2025, 16:25) • JohnO (20 jan 2025, 22:07) • waldbrommer (21 jan 2025, 17:40)
'Vandaag is de morgen waar je je gisteren nog druk over maakte' 
-
wietze
- Bromfiets Koning

- Berichten: 962
- Lid geworden op: 15 sep 2022, 18:20
- Gegeven waarderingen: 1019 keren
- Ontvangen waarderingen: 628 keren
Re: ILO G50 motorblok met 5-versn. voetschakeling
Ik meen te weten waar dit vijf versnellingen blok terecht gekomen is. Namelijk bij een zeer ervaren verzamelaar/sleutelaar die ik hierover gesproken heb en die het op verzoek van iemand onder een bromfiets mocht bouwen en klaar maken om mee te rijden. Dit blok ging bij de eerste korte testritten al kapot.
Vriendelijke groet
Wietze
Vriendelijke groet
Wietze
-
Leon
- Bromfiets Koning

- Berichten: 3067
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 13:42
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 1002 keren
- Ontvangen waarderingen: 687 keren
Re: ILO G50 motorblok met 5-versn. voetschakeling
Welkom terug Dirk.
-
J/GS50
- Bromfiets sleutelaar

- Berichten: 95
- Lid geworden op: 13 okt 2023, 21:32
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 65 keren
Re: ILO G50 motorblok met 5-versn. voetschakeling
Inderdaad
Dirk ook vanaf hier welkom terug
Gr
Jan
Dirk ook vanaf hier welkom terug
Gr
Jan
- JohnO
- Bromfiets Koning

- Berichten: 1347
- Lid geworden op: 12 nov 2021, 02:16
- extra info: Ik sponsor oudebrommers nl
- Locatie: Leidschendam-Voorburg
- Gegeven waarderingen: 1083 keren
- Ontvangen waarderingen: 517 keren
Re: ILO G50 motorblok met 5-versn. voetschakeling
Welkom terug Dirk, ook van mij.
Wat een prachtig motorfietsje die Montesa.
Wat een prachtig motorfietsje die Montesa.
Groeten, John.
De jaren '50/'60/'70 vind ik erg mooi. Vanwege mijn jeugd, de auto's en sinds 2021 ook weer de bromfietsen.
itom Astor Sport 1961 / Malaguti Sport 1971 / Renault 8 Special 1968 / Renault Twingo RS Gordini 2011
De jaren '50/'60/'70 vind ik erg mooi. Vanwege mijn jeugd, de auto's en sinds 2021 ook weer de bromfietsen.
itom Astor Sport 1961 / Malaguti Sport 1971 / Renault 8 Special 1968 / Renault Twingo RS Gordini 2011
-
Ötzi
- Bromfiets Koning

- Berichten: 6375
- Lid geworden op: 06 apr 2009, 22:08
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Locatie: Lommel B.
- Gegeven waarderingen: 295 keren
- Ontvangen waarderingen: 616 keren
Re: ILO G50 motorblok met 5-versn. voetschakeling
Leuk dat je 'm prachtig vindt John, bedankt. Ik heb er heel wat aan gedaan sinds ik 'm kocht van een Spanjaard die in NL een vriendin heeft. De a.vork en de voorvork zijn verlengd. Er zijn 19" alu velgen in gekomen i.p.v. de originele stalen 18". Zo pas ik beter op de brommer, want die was echt gemaakt voor kleine (Spaanse) mannen.
De rechtuit stabiliteit vond ik slecht en dat is nu ook beter geworden.
Wat ik met de motor heb gedaan heb je al gelezen hierboven.
Deze Montesa's (1965-1969) stammen uit de dictator Franco-tijd. Ze mochten niet geëxporteerd worden. Dus buiten Spanje super zeldzaam. Ik zag het model het eerst in een boekje. Vanaf dan ben ik gaan zoeken. Maar dat gaf ik na een tijd op, niet te vinden. Totdat ik Pedro op het spoor kwam en die had er twee te koop.
Ik kocht ze allebei maar één heb ik na een opknapbeurtje doorverkocht.
Hierbij een foto van de 'lelijke' die ik verkocht heb.
Met groet, Ötzi
De rechtuit stabiliteit vond ik slecht en dat is nu ook beter geworden.
Wat ik met de motor heb gedaan heb je al gelezen hierboven.
Deze Montesa's (1965-1969) stammen uit de dictator Franco-tijd. Ze mochten niet geëxporteerd worden. Dus buiten Spanje super zeldzaam. Ik zag het model het eerst in een boekje. Vanaf dan ben ik gaan zoeken. Maar dat gaf ik na een tijd op, niet te vinden. Totdat ik Pedro op het spoor kwam en die had er twee te koop.
Ik kocht ze allebei maar één heb ik na een opknapbeurtje doorverkocht.
Hierbij een foto van de 'lelijke' die ik verkocht heb.
Met groet, Ötzi
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Deze gebruikers waarderen Ötzi voor dit bericht (totaal 2):
- waldbrommer (21 jan 2025, 17:40) • Janne (23 jan 2025, 11:12)
'Vandaag is de morgen waar je je gisteren nog druk over maakte' 
