Lang zal hij leven in de gloria!! Happy Birthday!!!
-
- Bromfiets Koning
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 810 keren
- Ontvangen waarderingen: 559 keren
Re: Lang zal hij leven in de gloria!! Happy Birthday!!!
Deze week is het 70 jaar geleden, dat de Berini M21 aan de Nederlandse pers werd voorgesteld. Door Ducini » 08 apr 2024, 13:51
Dit jubileum is het waard om eens extra aandacht te schenken aan de meest beroemde Nederlandse bromfiets, die gedurende de vijftigerjaren en begin zestigerjaren (1954-1964) de Nederlandse wegen (bromfietsmarkt) domineerde. In bijna ieder (bromfiets rijdend) gezin, was wel een Berini M21 te vinden. In ieder geval heeft mijn vader er een gereden (nadat hij bijna verongelukte op een Berini M13, nadat het uitlaatpijpje tussen de spaken van het voorwiel kwam en de bromfiets een koprol maakte).
Ik zou het leuk vinden als zoveel mensen als mogelijk, een ervaring en foto's weergeven, van deze beroemde bromfiets. Misschien ook insite informatie over de productie, het ontwerp en alle mogelijke upgrades tijdens de productie.
Dit jubileum is het waard om eens extra aandacht te schenken aan de meest beroemde Nederlandse bromfiets, die gedurende de vijftigerjaren en begin zestigerjaren (1954-1964) de Nederlandse wegen (bromfietsmarkt) domineerde. In bijna ieder (bromfiets rijdend) gezin, was wel een Berini M21 te vinden. In ieder geval heeft mijn vader er een gereden (nadat hij bijna verongelukte op een Berini M13, nadat het uitlaatpijpje tussen de spaken van het voorwiel kwam en de bromfiets een koprol maakte).
Ik zou het leuk vinden als zoveel mensen als mogelijk, een ervaring en foto's weergeven, van deze beroemde bromfiets. Misschien ook insite informatie over de productie, het ontwerp en alle mogelijke upgrades tijdens de productie.
- Ducini
- Bromfiets Koning
- Gegeven waarderingen: 110 keren
- Ontvangen waarderingen: 442 keren
Leon, er is inderdaad veel over te vertellen. Wel stel ik voor, om dat buiten deze rubriek te houden. Die heb ik bij mijn aanzet al oneigenlijk gebruikt
Open jij een nieuw topic "70 jaar Berini M21"? Dan wil ik van de vroege modellen wel wat subtiele technische veranderingen beschrijven.
Groet,
Ducini

Open jij een nieuw topic "70 jaar Berini M21"? Dan wil ik van de vroege modellen wel wat subtiele technische veranderingen beschrijven.
Groet,
Ducini
-
- Bromfiets Koning
- Gegeven waarderingen: 840 keren
- Ontvangen waarderingen: 580 keren
Vandaag is JohnO jarig. Van harte gefeliciteerd John!
Vriendelijke groet
Wietze

Vriendelijke groet

Wietze
- Ducini
- Bromfiets Koning
Goede voorzet, Wietze.
John, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat we dit jaar onze tweewielers weer een paar leuke uitjes kunnen bezorgen.
Het "andere" mooie erfgoed in Nederland kan dan een mooie bestemming zijn. Dit was 2017 in Noord-Holland: groet,
Marc
John, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat we dit jaar onze tweewielers weer een paar leuke uitjes kunnen bezorgen.
Het "andere" mooie erfgoed in Nederland kan dan een mooie bestemming zijn. Dit was 2017 in Noord-Holland: groet,
Marc
-
- Bromfiets Koning
- extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
- Gegeven waarderingen: 155 keren
- Ontvangen waarderingen: 422 keren
Gefeliciteerd John. Ik wens je veel twee- en vierwielerplezier en een spoedig pensioen toe.
Die groene brilkever op de foto hierboven komt me bekend voor!
Met groet van Ötzi
Die groene brilkever op de foto hierboven komt me bekend voor!
Met groet van Ötzi
'Vandaag is de morgen waar je je gisteren nog druk over maakte' 

-
- Bromfiets Koning
- extra info: Ik sponsor oudebrommers
- Gegeven waarderingen: 377 keren
- Ontvangen waarderingen: 73 keren
John van Harte.
Nog veel gezonde bromjaren. Of beter nog oldtimer jaren zo te zien. En voor vandaag een leuke verjaardag, ook al is die bijna om.
Nog veel gezonde bromjaren. Of beter nog oldtimer jaren zo te zien. En voor vandaag een leuke verjaardag, ook al is die bijna om.
Groet
Janne

Janne
- JohnO
- Bromfiets Koning
- extra info: Ik sponsor oudebrommers nl
- Gegeven waarderingen: 937 keren
- Ontvangen waarderingen: 417 keren
Bedankt mannen, ik heb een hele leuke en relaxte dag gehad. En morgen, zaterdag, nog een leuke bromfietsrit maken.
Mooie foto Marc.
Mooie foto Marc.

Groeten, John.
De jaren '50/'60/'70 vind ik erg mooi. Vanwege mijn jeugd, de auto's en sinds 2021 ook weer de bromfietsen.
De jaren '50/'60/'70 vind ik erg mooi. Vanwege mijn jeugd, de auto's en sinds 2021 ook weer de bromfietsen.
- Ducini
- Bromfiets Koning
Vandaag is Janne jarig!
Hartelijk gefeliciteerd daarmee, blijf ook dit jaar meedoen op dit mooie forum
Groet,
Marc
Hartelijk gefeliciteerd daarmee, blijf ook dit jaar meedoen op dit mooie forum

Groet,
Marc
- JohnO
- Bromfiets Koning
- extra info: Ik sponsor oudebrommers nl
- Gegeven waarderingen: 937 keren
- Ontvangen waarderingen: 417 keren
Gefeliciteerd met je verjaardag Janne.
Groeten, John.