Geen vermorgen Sachs Magneet globelmaster

Plaats reactie
siemen
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2012, 18:14
Locatie: wijnjewoude

Geen vermorgen Sachs Magneet globelmaster

Bericht door siemen » 09 jul 2022, 15:16

Ik ben ten einde raad....

Mijn magneet globelmaster uit 1963 heeft totaal geen vermogen.
Hij smoort bij het op trekken en komt moeizaam op gang.
We hebben al een gereviseerde cilinder gemonteerd, krukas keringen vervangen, alle pakkingen enz
Onsteking gecontroleerd en afgesteld.
Sproeier 54 t/m 58 geprobeerd....
Ook de uitlaat is brandschoon.

Wie o wie heeft nog meer ideeën wat het toch kan zijn
Leon
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Berichten: 1278
Lid geworden op: 19 nov 2010, 13:42
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Re: Geen vermorgen Sachs Magneet globelmaster

Bericht door Leon » 09 jul 2022, 16:11

Membraan van de cilinder sluit niet goed?
Gebruikersavatar
Wimv8
Bromfiets kenner
Bromfiets kenner
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 dec 2015, 13:51
Locatie: Castricum

Re: Geen vermorgen Sachs Magneet globelmaster

Bericht door Wimv8 » 09 jul 2022, 18:59

siemen schreef: 09 jul 2022, 15:16 Ik ben ten einde raad....

Mijn magneet globelmaster uit 1963 heeft totaal geen vermogen.
Hij smoort bij het op trekken en komt moeizaam op gang.
We hebben al een gereviseerde cilinder gemonteerd, krukas keringen vervangen, alle pakkingen enz
Onsteking gecontroleerd en afgesteld.
Sproeier 54 t/m 58 geprobeerd....
Ook de uitlaat is brandschoon.

Wie o wie heeft nog meer ideeën wat het toch kan zijn

Hij smoort.
Dus te arm.

Je probeert de brommer wel met warme motor?
Dus misschien heeft ie wat meer/langer choke nodig bij koede start.

Met welke sproeier reed je voor de revisie in de zelfde set-up?(behalve cilinder dan)

Gereviseerde cilinder, dus met een nieuwe, perfect ingemeten zuiger, beide van een goede bekende firma?
Dus niet van de buurjongen die wel even zijn "hoonapparaat" in de boormachine :shock: er door heeft gehaald?
En de oude zuiger schoongemaakt en gemonteerd.

Zuigt de motor nergens valse lucht, dus aansluiting cilinder carburateur?
Misschien toch de keerring aan de ontstekingszijde scheef of beschadigd?
Voetpakking? Middenpakking? Beide ook ivm valse lucht.

Als ie echt te arm staat toch eens grotere sproeiers kopen om te proberen.

Wat is er technisch echt veranderd vergeleken met voor de reparatie?
Dan doel ik op, carburateur(nog de oude), uitlaat(nog de oude)

Ontstekingstijdstip 3 dubbel gecontroleerd? ;)

Is de cilinder soms naar een veel grotere overmaat geboord, dus 60cc of hoger?
Dan moet er zeker een grotere sproeier gemonteerd/geprobeerd worden.

Heeft zo'n globemaster een membraam? zoals Leon zegt.


Gr. Wim.
Een oude bromfiets is alleen leuk als ook sleutelen uw hobby is.

-Kreidler RS '73(daily) -Bitri 200 '57(daily)
-Kreidler RM GrandPrix '74(verkocht) -Honda CD50(under constr.)
-Honda PC50 ohc '68(daily) -Piaggio Boxer1 (under constr.)
Andries Gaastra
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Berichten: 1779
Lid geworden op: 20 jul 2008, 23:49

Re: Geen vermorgen Sachs Magneet globelmaster

Bericht door Andries Gaastra » 09 jul 2022, 19:12

Die sproeiers zijn veel te klein.
Op een globemaster 1963 zit een 12 mm carburateur, meestal moet er sproeier 64 in.
Ik ga er dan vanuit dat de originele motor er nog onder zit (ausf. C of E).
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch (Sachs)”