Prufrex ZN3

Plaats reactie
paulmz
Bromfiets kenner
Bromfiets kenner

Prufrex ZN3

Bericht door paulmz » 15 jun 2022, 08:57

Goedemorgen,
Ik heb redelijk wat ervaring met Prufrex testers maar liep gisteren tegen een ZN3 aan en deze is net weer anders dan de voor mij bekende typen.
Is er mogelijk iemand die van dit specifieke type meer weet en nog beter een beschrijving heeft?

Paul
paulmz
Bromfiets kenner
Bromfiets kenner

Re: Prufrex ZN3

Bericht door paulmz » 22 jun 2022, 12:46

Aan de hand van de enorme hoeveelheid reactie,s(hum) maar gaan prutsen en zoeken met het ding.
Na vervanging van de condensator die over de contactpunten heen staat had ik weer een mooie vonk op de verstelbare en tempo regelbare vonkbrug.
Na vervanging van wat uitgebrande bedrading was ook de condensatortest weer functioneel.
1 Ding laat maar maar niet los:als ik de HT draad uit zijn contactbus haal en in de voor mij onbekende overgebleven draadbus stop heb ik ipv de vonkbrug een testeffect in een neonlamp,welke een andere is als de lamp van de condensatortest.

Dat laatste blijft voor mij een raadsel.

Paul
spartafiel
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Contacteer:

Bericht door spartafiel » 22 jun 2022, 19:05

Tja, weet je wat het is. Bij prufrex is de handeling op de ankertesttang na, het meest gezochte onderdeel. Daarbij heeft prufrex ook een enorm variatie aan testkasten gemaakt. Zelf heb ik de uitgebreidste Universal testkast, maar daarop zit maar 1 Neonlamp.

Als ik je een tip mag geven, zet een oproep je op marktplaats en eBay Kleinanzeigen, want buiten oldtimer verzamelaars zijn er ook veel verzamelaars van test en meet apparatuur.

Maar ik ben wel benieuwd naar de functie van de 2e neonlamp.

En reactie krijg je overigens in de regel meer al je een foto uploadt. De typeaanduiding staat namelijk niet altijd op de testkast vermeld
Sparta - Motorrijwielen en Motorcarriers, Bromfietsen en Rijwielen
'Berijdt Sparta-Rijwielen - Elegant en Sterk - Billijk in Prijs - bij iederen handelaar verkrijgbaar' -

1-Takt voldoet niet, 2-Takt is meer dan toereikend en 4-Takten zijn er 2 teveel
paulmz
Bromfiets kenner
Bromfiets kenner

Bericht door paulmz » 22 jun 2022, 21:01

Hier een plaatje gejat op de site van een Noors museum.
Heb hun gevraagd naar een scan van de handleiding maar 0 reactie.
Onder het oog rechtsboven het typeplaatje zit het 2e neonlampje.
Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Overige problemen”