Ötzi schreef: ↑04 nov 2021, 23:11
Bij welke zaak hebben ze die bovenstaande 1,2mm zuigerveren?
Ik had de link een aantal berichten hierboven geplaatst.
Maar de zaak waar, maakt niet veel uit.
Een aantal italianen hebben deze maat, daar op zoeken.
Gr. Wim.
Een oude bromfiets is alleen leuk als ook sleutelen uw hobby is.
-Bitri 200 '57(daily)
-Honda CD50(under constr)
-Piaggio Vespino GL '74.(Daily)
-Piaggio Boxer1 (under constr.)
-Honda CB50 1973 (wacht op RDW keuring)
Gister zuigerveeren binnen gekregen met de maat 1,5 en het goede slot dit bleek de goed maat te zijn . Had eerst opgemeten en de hoogte was 1.2 maar kwam er achter dat de voelermaat was beschadigd daarom dacht ik dat het 1,2 was nu heb ik alles . Even kijken wanneer ik tijd heb om het blok in elkaar te zetten .
Inmiddels heeft de brommer gedraaid en loopt goed . Heb laatst een kort rondje kunnen rijden maar toen klapte mijn band . Ben mij nu dus maar even op wat kleinere dingetjes aan het richten lekke uitlaat cilinder lekt iets bij de kop had de kop al wel gevlakt en dus 2 frisse banden . Ook had ik de schokbrekers en achterbrug even uit elkaar gehaald . Maar de achterbrug leek niet helemaal goed te draaien nou zit er een bus in het frame wat iets meer uitsteekt .nou is de vraag ,moet deze bus draaien of moeten de ringen tussen de bus en achterbrug dit opvangen
De achterbrug zit weer in elkaar en werkt weer . De as bleek flink te zijn vast geroest . Maar met wat werk kwam die toch los . Ben de brommer nu aan het inrijden maar na wat bij ongeveer 35 km per uur begind de brommer een raam geluid te maken . Ook blijft die dan op die snel heid hangen . Het lijkt er op dat er iets niet goed zit in de inlaat schijf . Kan het dat de veertjes niet meer goed genoeg werken . Wat ook opvalt is dat als de brommer op de standaart staat in zijn versnelling en je de koppeling inknijpt dat het blok gaat bokken klopt dit ? Ver der loopt en rijd die goed
Ik heb de uitlaat uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt .ik dacht dat misschien de doorstroming niet goed genoeg was . Toen was er al verschil te merken . Daarna heb ik ook nog zonder lucht filter gereden . Eerst begon die een raar geluid te maken bij 35km daarna deed die het pas bij 40 km .ook is het te hooren als ik het gas los liet . Alleen is het probleem dus nog niet opgelost . Nu zat ik te denken zal het liggen aan dat de krukas niet ver genoeg aanzit ? ?