Itom Astor Sport (Esperia op kentekenbewijs)

Plaats reactie
Ducini
Bromfiets professor
Bromfiets professor

Re: Itom Astor Sport (Esperia op kentekenbewijs)

Bericht door Ducini » 15 apr 2022, 15:01

Jan van Leeuwen schreef: 15 apr 2022, 14:50 Het eerste stuk tussen Den Haag/Scheveningen en Wassenaar was voor Bromfietsen Verboden dit was een
“Rijwielpad” ! Ik heb er een Bekeuring voor gekregen als er een Blauw bord staat met fiets mag er ook gebromd worden zij de Officier van Justitie :-( boete koste mij toen F 14= gulden !1960.
Jan de HMWman.
Klopt precies, Jan, daarom schreef ik ook "Vroeger mocht je van daaruit..." enz
Maar dan was je toch binnen een uur in Zandvoort, zelfs op een platte M21 :)

groet,
Ducini
MarkN
Bromfiets kenner
Bromfiets kenner

Bericht door MarkN » 20 apr 2022, 11:33

JohnO schreef: 28 mar 2022, 13:21 Er zit een resonance in, de tank ligt aan weerskanten tegen het frame aan over een afstand van een cm of vier. Even kijken of ik daar iets van een rubber stripje tussen kan plakken.
Mooi scheurijzer! thumbup

Oude buitenband op maat snijden en die over de framebuis heen binden met tyrips en als die te dik is een oude binnenband.
JohnO
Bromfiets kenner
Bromfiets kenner
extra info: Ik sponsor oudebrommers nl

Bericht door JohnO » 20 apr 2022, 12:27

MarkN schreef: 20 apr 2022, 11:33

Mooi scheurijzer! thumbup

Oude buitenband op maat snijden en die over de framebuis heen binden met tyrips en als die te dik is een oude binnenband.
Dank je.

Resonance heb ik al opgelost door een rubber plakstrip aan weerszijden op de framebuis te plakken.
Groeten, John.

De jaren '50/'60/'70 vind ik erg mooi. Vanwege mijn jeugd, de auto's en sinds kort ook weer de bromfietsen.
JohnO
Bromfiets kenner
Bromfiets kenner

Bericht door JohnO » 29 apr 2022, 21:58

Ik heb afgelopen maandag mijn Itom laten taxeren. Nu stelt de taxateur een aantal vragen. Onder andere wat het gewicht van de bromfiets is. In een instructieboekje dat ik heb staat 54 kg. Dat lijkt me zo weinig. Heeft iemand een idee of dit klopt?
Bijlagen
Serviceboekje 03.jpg
Groeten, John.

De jaren '50/'60/'70 vind ik erg mooi. Vanwege mijn jeugd, de auto's en sinds kort ook weer de bromfietsen.
Ducini
Bromfiets professor
Bromfiets professor

Bericht door Ducini » 29 apr 2022, 22:12

John,

Helemaal geen onrealistisch gewicht voor een ranke Italiaan. Helaas staat het niet vermeld in de ITOM roadtest uit "Bromfiets" van januari 1961. Ter vergelijking: mijn Ducati Blauwe Flits (Sport 48) staat met 49 kg in de folder, en met Massa Rijklaar 56 kg op kenteken. Badkamerweegschaal brengt uitkomst ;)

groet,

Ducini
JohnO
Bromfiets kenner
Bromfiets kenner

Bericht door JohnO » 14 mei 2022, 23:24

De badkamerweegschaal heb ik maar gelaten voor wat het is en ben uit gegaan van die 54 kg uit het instructieboekje. :D
Groeten, John.

JohnO
Bromfiets kenner
Bromfiets kenner

Bericht door JohnO » 14 mei 2022, 23:29

Vandaag in de pauze op mijn werk bij de BMW dealer het linker motordeksel verwisseld met een deksel die compleet is en waar niet aan gelast is. Zie de tweede foto. Toen ik bezig was vroegen twee klanten of ze even mochten kijken naar de bromfiets. "Ja hoor, kom maar." Het is zaterdag en dan zijn we toch wat makkelijker met mensen toe laten in de werkplaats. ;) :)
Bijlagen
20220514_163722.jpg
20220514_133950.jpg
Groeten, John.

Plaats reactie

Terug naar “Italiaanse brommers”