RDW Groningen ervaring

Hier kunt u vragen stellen over het laten keuren van uw bromfiets bij de RDW. Ook kunt u uw ervaringen met andere gebruikers delen.
Plaats reactie
Peter Buiter
Bromfiets sleutelaar
Bromfiets sleutelaar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

RDW Groningen ervaring

Bericht door Peter Buiter » 09 jun 2021, 21:10

Met kloppend hart naar de RDW om de Motom 48 legaal op de weg te krijgen.
Dat bleek niet zo eng te zijn als je soms leest hier.
Ik kreeg nog een extra mailtje hoe ik me diende te gedragen omdat ze daar ook al op de hoogte waren van het China virus. Bovendien moest ik vooral de geprinte versie van de uitnodiging mee nemen. Wat ? printen op dooie bomen ? Dat was toch al voorbij ? Nog vlug op de Motom naar het dorp gescheurd naar een kennis met een printer. Dus brief geprint, fake koopcontract ( in het Italiaans uiteraard) en printje van het originele half vergane kentekenboekje.
Op naar de RDW !
Na een half uur wachten mocht ik naar binnen. Mocht je ooit het plan opgevat te hebben om een cursus onthaasten of mindfulness te gaan volgen, doe dat niet. Koop iets ouds en vervoeg je bij de RDW. In het pand heerste volstrekte rust. Zelfs de klok stond stil en wees de tijd aan van onze tegenvoeters.
Alle paperassen werden door een aardige dame achter het loket aangenomen en zijdelings bestudeerd. De uitnodiging die ik had laten printen bleek de verkeerde te zijn, maar dat was helemaal niet belangrijk.
Je mag niet mee met de keurmeester, dus het brommertje verdween achterin het pand met de sloffende stofjas.
Alle tijd dus om de activiteiten van het personeel eens te observeren. Nou ja activiteiten, er gebeurde wel wat maar het ging niet hard.
Dit viel de andere aanwezige klanten ook al op. We vermaakten ons met het kijken naar een stofjas die zo langzaam kon lopen dat we dachten "en nou valt ie om"
Na een tijdje kwam de medewerker weer terug met de Motom en vroeg welk type het was. Ik antwoordde een 48C. Dat had ik van Motomkenner Louis Nijhof gehoord. Ik zei dat ie uit '61 was. Dat had hij ook al ontdekt. Het stond ook met koeieletters in het kentekenboekje.
Daarna was het klaar en kon ik weer naar huis. Hij vond het een mooi machientje. Over een paar dagen zou ik het pasje thuis krijgen.
Waarschijnlijk weten ze bij het keuringsstation niet dat de digitale afdeling van hun bedrijf wat sneller werkt, de volgende dag had ik het in huis !
Hulde aan de RDW Groningen !! Ze doen niet zo moeilijk maar nemen wel de tijd.
Oh ja, heb je ook een Motom ? Kijk eens op http://motomriders.nl
vlag in top in Groningen
vlag in top in Groningen
Motomliefhebbers aller provinciën verenigt u ! http://motomriders.nl
Leon
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Gegeven waarderingen: 581 keren
Ontvangen waarderingen: 366 keren

Re: RDW Groningen ervaring

Bericht door Leon » 10 jun 2021, 08:31

Grappig verhaal, je bent een gediplomeerd humorist.
Jurrie
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: RDW Groningen ervaring

Bericht door Jurrie » 11 jun 2021, 22:44

Hé...Peter..
Inderdaad.. ik ben ook bij de vrienden van de rdw geweest..als je je ogen dicht doet is het inderdaad een rust en ontspanning centrum..
Echt onthaasten daar..
Plaats reactie

Terug naar “RDW ervaringen”