Hmw sport

Leonhmw
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber

Re: Hmw sport

Bericht door Leonhmw » 06 okt 2021, 19:57

Hallo, vandaag het nieuw gemachnetiseerde vliegwiel erop gezet, een reuze vonk. Maar helaas nog niet aanslaan. Wel brandstof (vochtige bougie) maar loopt niet. In de chokestand ploft hij een beetje maar gaat niet lopen. Wat is het goede ontstekingspunt? En wat is de juiste sproeiermaat? Zit van orgineel een encarwi op. Bij mij ook nog.
Ötzi
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Bericht door Ötzi » 06 okt 2021, 22:41

Onstekingstijdstip is ± 2,8mm voorontsteking. Sproeiermaat zal ongeveer 58 à 60 zijn maar kan van brommer tot brommer een beetje verschillen.
Maar aan die beide waarden zal het hoogstwaarschijnlijk niet liggen dat hij niet start!
Probeer het eens met een kleinere sproeier en een nieuwe bougie en dan volgas geven, 's kijken wat hij dan doet.
Je had het ook al met remmenreiniger geprobeerd (met kraan dicht?) is het niet?
Succes ermee! Groet, Ötzi
'Vandaag is de morgen waar je je gisteren nog druk over maakte' drool
Jan van Leeuwen
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning

Bericht door Jan van Leeuwen » 07 okt 2021, 12:20

Je moet hem aanduwend hart lopen en het gashandele wijd open volgas heb ik ook vaak gedaan na moeilijk aantrappen of aanslaan ! Soms probeer ik het nog wel eens maar ben eerder moe als toen ik jonger was als bijna # 80…..
Jan de HMWman heeft wat afgeduwd en gerent :-( :-( … maar wel rijdend gekregen: ik blij Chris blij allemaal weer blij ;-) ….
Ötzi
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning

Bericht door Ötzi » 12 okt 2021, 14:54

Heb je hem aan het lopen gekregen Leon? 'Hope so!'
Groet, Ö
'Vandaag is de morgen waar je je gisteren nog druk over maakte' drool
Leonhmw
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber

Bericht door Leonhmw » 13 okt 2021, 11:03

Hallo, gisteravond aan het lopen gekegen, stukje mee gereden en gelijk de condensator stuk. Was een nieuwe, ik heb er een nieuwe condensator ingedaan en de puntjes lichtjes geschuurd. Toen deed hij het nog niet. Vliegwiel verwisseld en toen deed hij het weer, terwijl beide vliegwielen opnieuw zijn gemachnetiseerd is de eerste al weer zwak. Erg vreemd, en ben benieuwd of deze weer lang meegaat. Wel een prachtig geluid
Plaats reactie

Terug naar “HMW”