Voorvork Sparta G50 av

Plaats reactie
RichardKatuin
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber

Voorvork Sparta G50 av

Bericht door RichardKatuin » 20 nov 2020, 09:30

Goedendag

Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze voorvork verder uit elkaar kan halen?
Had ik al gezegd dat ik een beginnend sleutelaar ben :P :P .
Jlo-voorvork.jpg
Jlo-voorvork.jpg (131.81 KiB) 72 keer bekeken
spartafiel
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Contacteer:

Re: Voorvork Sparta G50 av

Bericht door spartafiel » 20 nov 2020, 10:18

Aan de zijkant van de voorvork zit aan elke zijde een boutje. Die draai je los en dan kan je de poten uit de balhoofd plaat trekken. Ik zou de veren laten zitten mits ze niet gebroken zijn.
Maar ik verwacht dat ze nog heel zijn, aangezien ze beiden een gelijke lengte hebben.

Voorvork onderpoten leeggieten ( op zijn kop een paar dagen in een bak). Je kan ze dan nog uitspoelen met ontvetter om er zeker van te zijn dat er geen vervuiling achterblijft.

Daarna onderpoten vullen met 100cc sae 30 NB. Ik heb geen gegevens van de deze brommer, dus misschien dat iemand dat kan bevestigen.

Daarna binnenpoten weer in de onderpoten draaien, zodat de veer aangrijpt. Let daarbij wel op de positie van de poot tov het schroefgat dat in de balhoofd plaat zit.

Succes. Vragen? Gewoon stellen op dit forum. Je ziet aan de reacties wel dat we dat leuk vinden. Af en toe een foto van de vorderingen ook. ;-)
Laatst gewijzigd door spartafiel op 20 nov 2020, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Sparta - Motorrijwielen en Motorcarriers, Bromfietsen en Rijwielen
'Berijdt Sparta-Rijwielen - Elegant en Sterk - Billijk in Prijs - bij iederen handelaar verkrijgbaar' -

1-Takt voldoet niet, 2-Takt is meer dan toereikend en 4-Takten zijn er 2 teveel
spartafiel
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Contacteer:

Bericht door spartafiel » 20 nov 2020, 10:22

Voordat je gaat poetsen: ik smeer altijd eerst de delen in met olie. Mag poetsolie zijn, maar zonnebloem olie is ook goed. Vet lost vet op. Vervolgens kan je de bromfiets wassen met een Autoshampoo of een afwasmissel.

Als alle vervuiling weg is, pas dan poetsen. Anders maak je krassen ipv glans. Ik zou de brommer ook niet te ijverig poetsen, dan wordt de lak te mooi tov. De rest.

Wat poets betreft, laat je even goed informeren. En is poets die wit uitslaat in roestplekken en die moet je dus niet hebben. Je kan anders ook gewoon een lap van poetsolie voorzien en de brommer daarmee poetsen. Wat aan laten drogen en nadien met een niet pluizen de doek nawrijven
Sparta - Motorrijwielen en Motorcarriers, Bromfietsen en Rijwielen
'Berijdt Sparta-Rijwielen - Elegant en Sterk - Billijk in Prijs - bij iederen handelaar verkrijgbaar' -

1-Takt voldoet niet, 2-Takt is meer dan toereikend en 4-Takten zijn er 2 teveel
RichardKatuin
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber

Bericht door RichardKatuin » 20 nov 2020, 15:58

Bedankt voor de info. Ik ga er mee aan de slag.
Plaats reactie

Terug naar “Sparta”