Dunkley

Buitenlandse merken
Ötzi
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Re: Dunkley

Bericht door Ötzi » 09 aug 2021, 23:56

Waarom denk je dat het frame Italiaans is Jan?
Groet, Ötzi
'Vandaag is de morgen waar je je gisteren nog druk over maakte' drool
Leon
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning

Bericht door Leon » 10 aug 2021, 08:56

Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Het frame lijkt op een frame dat ook door Testi gebruikt werd. En NVT, waartoe ook BSA behoorde, was de laatste jaren niet meer vernieuwend of creatief genoeg om zelf nog iets te maken. Er was geen personeel in dienst om nog iets te ontwerpen of in elkaar te schroeven. De Britse elite (die gehuld in dure Italiaanse merkkleding en hoge hoeden, aandeelhouder waren) hadden Thatcher (de IJzeren dame) opdracht gegeven om de werkende klasse naar de bijstandswet te sturen en alle Britse motorfietsmerken, evenals de automobielmerken shopten in het buitenland, om kant en klare producten te kopen. Het beroemde Triumph automobielen (die nog ooit bij Ducati in Italie geassembleerd werden) kocht nu Honda automobielen in Japan. Jaguar en Aston Martin waren nu Ford's. Vauxhall kocht automobielen bij Opel in Duitsland En NVT-BSA kocht bromfietsen in Italie bij tal van bedrijven. De Britse industrie was verleden tijd.
Leon
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning

Bericht door Leon » 10 aug 2021, 13:17

En tussenhaakjes, de naam Beaver is zeer slecht gekozen door BSA, omdat dit in straattaal het vrouwelijk geslachtorgaan betekend (voor het scheer tijdperk, dan wel)
Ötzi
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning

Bericht door Ötzi » 12 aug 2021, 15:42

Ik denk, Leon en Jan de HMW-man, dat jullie de Engelsen onderschat hebben. Ik lees het volgende in 'Classic Bike':
"De BSA Beaver/Brigand had een in Engeland ontworpen kwaliteits monoshock buisframe dat eigenlijk een sneller blok verdiende dan de afgestelde Minarelli-motor......."
Met groet, Ötzi
Bijlagen
BSA Brigand folder.jpg
'Vandaag is de morgen waar je je gisteren nog druk over maakte' drool
Plaats reactie

Terug naar “Diversen / overige”