de zomer van '71

Hier kunt u uw oude foto's van vroeger plaatsen
Plaats reactie
Peter Buiter
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber

de zomer van '71

Bericht door Peter Buiter » 09 jun 2021, 20:31

Het was zo warm in Zwolle dat je geen hemd aan hoefde En ook geen helm ! Dat was toch mooi vroegah.
Bij gebrek aan arbeidsethos lukte het me niet een Puch te bemachtigen. Deze Sparta kreeg ik cadeau. Het apparaat pingelde zo heftig dat je er bang van werd. Niet gehinderd door enige kennis van motoren reed ik er maar gewoon mee door.
geen Puch, wel sixpack
geen Puch, wel sixpack
Op een hele warme dag, op weg naar verkoeling in de Agnietenplas, werd ik geschept door een kever. Eigen schuld dikke bult. Poot gebroken en de hele zomer op krukken gestrompeld.
Wat me met die Sparta niet lukte, maar wel met die krukken was: verkering krijgen !
Met een Puch had je zo een meid achterop, met die Sparta schoot iedereen steeds in de lach..... Als je op krukken strompelt (en sixpack !! ;)) heb je zo een lieftallige dame aan de haak. Weer een levensles erbij.
De Sparta werd tot pakje geperst, en ik was genezen van het brommervirus.
Totdat ik deze winter een Motom uit Italië importeerde.....
Het wordt weer een warme zomer, maar ja ik heb al meer dan 40 jaar vaste verkering ....
Die Motom is echt leuk, ik ben al bij de RDW geweest en zal daar ook nog wat over schrijven op het forum. Er is ook al een site voor Motomeigenaren gestart, en misschien komt er een meeting of meer. Kijk maar eens op http://motomriders.nl

Ciao ! Peter
Motomliefhebbers aller provinciën verenigt u ! http://motomriders.nl
Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Re: de zomer van '71

Bericht door Leon » 10 jun 2021, 08:54

Waarschijnlijk heb je heel lang gestudeerd en altijd een heel goede baan ingevuld en vervroegd uitgetreden. In ieder geval heb je humor (zie RDW Groningen) en ben je foto hobbyist.
Peter Buiter
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber

Bericht door Peter Buiter » 10 jun 2021, 21:11

Bijna goed Leon,

Ik heb ooit de Pabo gedaan en ben 2 jaar onderwijzer geweest. Dat bleek geen succes. Niet voor mij en voor de kids. Daarna was ik zeefdrukker, opbouwwerker, deed alfabetiseringscursussen, en trouwfotograaf. De laatste 10 jaar was ik fietsenmaker in de stad Groningen. Vervroegd uittreden was er niet bij hoor. Ik heb nooit pensioen opgebouwd en heb tot begin dit jaar gewerkt. En nu dus AOW.
Wel een hoop plezier gehad in al die verschillende activiteiten.
Henk net op tijd op school aangekomen
Henk net op tijd op school aangekomen
Ik vond nog een foto die ik rond 1970 maakte van een klasgenoot op de HAVO in Zwolle. Hij heet Henk ten Klooster en woonde richting Westenholte als ik het goed heb.
Was een pracht figuur. Hij had een soort toneelstuk geschreven waarin iemand de zon moest spelen. Hij had ook een tekst voor die speler geschreven: "Schijn schijn ! " Als hij in de pauze over dat stuk begon kregen we buikpijn van het lachen.
Motomliefhebbers aller provinciën verenigt u ! http://motomriders.nl
Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Bericht door Leon » 11 jun 2021, 20:44

Prachtig als je met zoveel plezier achterom kan kijken. Een afwisselende carrière gehad, doorzettingsvermogen en maatschappelijk betrokken. Nu ben je om en nabij de 68-jaar en zoveel levenslust. Kan alleen maar goed gaan.
Jurrie
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber

Bericht door Jurrie » 11 jun 2021, 22:55

Je vergeet je cursus, navigeren kun je leren.. te vermelden
Plaats reactie

Terug naar “Foto's uit de oude doos”