ILO E50 en G50 motorblok

Plaats reactie
Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor
Berichten: 646
Lid geworden op: 19 nov 2010, 13:42
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

ILO E50 en G50 motorblok

Bericht door Leon » 28 feb 2021, 09:52

Ik kwam op internet een afbeelding tegen van een ILO Piano E50 2-versn. motorblok. Ik ken alleen de typebenaming ILO Piano G50 2-versn. Ik heb een afbeelding van het G50 2-versn. motorblok toegevoegd, maar de afbeelding van het E50 2-versn. motorblok kan ik niet toevoegen (die afbeelding is niet zichtbaar als ik hem wil toevoegen). Beide poster zijn identiek, behalve de tekst E50 of G50.

Beide afbeeldingen staan in mijn computer en als ik op deze site via de bijlage wil toevoegen bestaat hij niet. Ik begrijp niet waarom?

Weet iemand iets over het ILO Piano E50 2-versn. motorblok?

Wat is het verschil tussen een E50 motorblok en een G50 2-versn. motorblok?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
pjotr-36
Bromfiets specialist
Bromfiets specialist
Berichten: 292
Lid geworden op: 22 feb 2009, 20:53
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl
Locatie: Dalfsen (ov)

Re: ILO E50 en G50 motorblok

Bericht door pjotr-36 » 28 feb 2021, 12:35

Het type G50 werd gefabriceerd door JLO-werke Pinneberg bij Hamburg en het type E 50 door Süd JLO werke in München.
De E 50 motor heeft ook iets meer vermogen, nml 2 ps en heeft een pallas 14 mm carburateur.
Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor
Berichten: 646
Lid geworden op: 19 nov 2010, 13:42
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Re: ILO E50 en G50 motorblok

Bericht door Leon » 28 feb 2021, 14:04

Dank voor de informatie. Deze informatie wordt nergens in de geschiedenis van ILO verteld. Heel fijn om te weten, ik ga het meteen in mijn aantekeningen opnemen.
Andries Gaastra
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Berichten: 1583
Lid geworden op: 20 jul 2008, 23:49

Re: ILO E50 en G50 motorblok

Bericht door Andries Gaastra » 01 mar 2021, 20:16

De E50 heeft ook een aluminium cilinder.
Andries Gaastra
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Berichten: 1583
Lid geworden op: 20 jul 2008, 23:49

Re: ILO E50 en G50 motorblok

Bericht door Andries Gaastra » 03 mar 2021, 01:16

JLO E50 handleiding.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor
Berichten: 646
Lid geworden op: 19 nov 2010, 13:42
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Modificaties aan het ILO G50 motorblok

Bericht door Leon » 14 mei 2021, 10:37

1963 ILO G50 motorblok modificatie

Het ILO G50 motorblok is regelmatig gemodificeerd, vrijwel elk jaar was er wel een verandering aan het motorblok. Steeds weer leer ik bij, met nieuwe informatie, maar een duidelijk totaaloverzicht is er (nog)niet. In 1963 is JLO overgegaan naar de Bosch ontsteking voor het JLO G50 motorblok. Deze ontsteking is iets dikker, als de tot dan toe toegepaste Noris ontsteking. Daarvoor was het nodig om het motordeksel iets dieper te maken. Het serie nummer van de diepere deksels eindigt op 30, die van de voormalige ondiepe deksels eindigt op 20 of 14.

Is het een idee om alle modificaties eens op een rijtje te zetten?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch (JLO)”