Gazelle Impala 1964

itskoat
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Contacteer:

Re: Gazelle Impala 1964

Bericht door itskoat » 31 okt 2021, 07:11

Wat mooier is qua kleurstellingen zal altijd onderwerp van discussie zijn dus daar waag ik me maar niet aan. Wel een kleine opmerking over de duur van de fusieperiode: deze liep van mei 1963 tot mei 1965 met een laatste afwikkeling bij een notariskantoor in Amsterdam in augustus 1965. De fusie begon met de uitruil van aandelen tussen beide partijen en in augustus 1965 zijn de aandelen officieel bij de notaris weer terug geruild. Daarmee was de fusie beëindiging een feit.

Vriendelijke groet ;)

Wietze
Leon
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Bericht door Leon » 31 okt 2021, 08:54

Een kleine aanvulling op de motivatie om ILO motorblokken in te bouwen. Zowel ILO als Sachs, hadden een een zeer goed servicesysteem en een zeer betrouwbare onderdelenlevering, voor ondersteuning van de detailhandel. Fietsenmakers (en het personeel) werden geschoold in onderhoud en reparatie. Er waren servicedozen met kleine onderdelen beschikbaar, voor fietsenmakers. En als er een probleem was met een defect, waren de garantie bepalingen soepel en snel. Het Duitse motto: De klant was koning.

Deze servicekwaliteit was een ander verhaal bij de Italiaanse leveranciers. Afspraken werden niet of zelden nagekomen, service was een vies woord en als je snel (de juiste) onderdelen nodig had, voor een reparatie, was je genoodzaakt om ze zelf in Italie te gaan halen. En dan was het nog maar de vraag of die onderdelen beschikbaar waren. Het Italiaanse motto: De klant is een prooi.
henkp
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning

Bericht door henkp » 31 okt 2021, 10:53

Grappig detail wat ik alleen op een Impala heb gezien.Of het goed werkte........
Bijlagen
DSC00417.JPG
De beste raad is voorraad!!
Leon
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning

Bericht door Leon » 31 okt 2021, 11:56

Nooit eerder gezien, wat is het? het lijkt wel een middenstandaard met slotje
zundappger
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber

Bericht door zundappger » 19 nov 2021, 21:49

i.d.d een aparte oplossing dat slot maar nu heb ik een vraag, volgens de folder zit er een slot op de impala maar bij mij dus niet wat voor slot hoorde er standaard op te zitten, weet iemand dat?
verder zoek ik het koplampkapje dus als iemand die nog heeft.......graag.
lopen kan altijd nog!
Plaats reactie

Terug naar “Gazelle”