Led verlichting

Plaats reactie
snjbuu
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber

Re: Led verlichting

Bericht door snjbuu » 11 jul 2020, 22:26

Heb inmiddels een brug gelijkrichter ( had ik over van m'n Triumph Bonneville) geplaatst, mét, een 12 v 70 w zenerdiode. Lichtspoel v/d massa gehaald en een apart draadje getrokken , dus beide kanten v/d lichtspoel naar de brug gelijkrichter. Nu is het écht perfect en heb een stabiele 12V boordinstallatie , ruim vodoende voor een krachtige led voorlamp en een 15 w conventioneel achter licht. heb nu ook nog stroom over voor een toerenteller van Alie.
Cyrus
Moderator
Moderator
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Bericht door Cyrus » 12 jul 2020, 00:39

Ik zoal ietq gemaakt op een Honda camino 6v: spanningsregulator, diodebrug en dikke elco.
Groeten,
Bart.
snjbuu
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber

Bericht door snjbuu » 15 jul 2020, 23:25

Systeem verder vervolmaakt met de ervaring die ik heb met engelse motorfietsen. had nog een brug gelijkrichter van een Triumph. De massa aansluiting v/d lichtspoel los gehaald zodat ik dus 2 draadjes krijg v.a. de lichtspoel. Deze aangesloten op de bruggelijkrichter, nu hebben we gelijkstroom! Maar nog géén 12 V. Na wat googelen een z.g. stud zenerdiode gevonden van 12 V en 70W. Deze op de uitgang v/d gelijkrichter gemonteerd ( op een koelplaat) Dit alles onzichtbaar onder de tank gemonteerd.
Resultaat : Stationair 10 V en een beetje t/m volgas een stabiele 12V gelijkstroom. De (Alie) Led duplolamp vóór geeft een zee van lichten en achter een 15W conventioneel 12V lampje. Werkt allemaal perfect en betrouwbaar. Bij Alie een toerentellertje besteld ( 12 V en inductie aansluiting op de bougie kabel) , dat wordt de volgende fase.Jullie horen hoe dit afloopt.
Plaats reactie

Terug naar “Elektronische problemen”