Diessen

Is er u nog een evenement bekend welke nog niet op de site staat of waar u extra informatie over heeft?
Plaats reactie
Ötzi
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Diessen

Bericht door Ötzi » 12 sep 2021, 22:45

Vandaag naar het treffen in Diessen NB geweest. Dat was nogal een opkomst, de schattingen liepen op tot meer dan 350 brommers.
Bij dat woord 'brommers' zou ik toch even stil willen staan. Het is bekend dat in deze contreiën erg veel belangstelling is voor Zündapp en Kreidler. Bij sommige kleine beurzen zeggen wij wel eens gekscherend, "dat was weer een Kreidler en Zündapp-beurs". Zo ook hier in Diessen, ik denk dat ongeveer de helft van het aantal bromfietsen van die merken waren. Daartussen zitten dan maar enkele echte brommers, de meeste zijn sterk opgevoerde exemplaren en ook veel 70, 80,100 en 125cc-ers. Je kan wel nagaan welke topsnelheden ze kunnen halen.
Ze vliegen je letterlijk om de oren. Hoe ervaren de rijders met een authentieke bromfiets zo'n rondrit?
Ik hou meer van het gezellige en nostalgische van de oude brommertjes van toen. Van mij mogen ze best harder rijden als 40km/u. daar heb ik geen moeite mee. Wij vonden het vroeger ook prachtig als we eens 55 of 60km/u. konden halen. Maar deze Zündapps, Kreidlers, Honda's, Yamaha's zijn meer racers dan brommers: snel, sneller, snelst lijkt het motief te zijn. "Ieder zijn meug" denk ik dan maar.
Met groet, Ötzi
Bijlagen
Zündapp blok.jpg
Zündapp blok.jpg (17.93 KiB) 113 keer bekeken
'Vandaag is de morgen waar je je gisteren nog druk over maakte' drool
itskoat
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Contacteer:

Re: Diessen

Bericht door itskoat » 13 sep 2021, 11:22

Ik sluit me bij je gevoel aan. Ik zie bij toertochten soms erg snelle brommers waarvan berijders menen van achteren iedereen voorbij te moeten jakkeren om te laten zien hoe hard het ding wel niet wil. Vervolgens staan ze dan in de berm te wachten tot ze allemaal voorbij zijn om daarna weer alles op forse snelheid voorbij te vliegen. Soms ronduit gevaarlijk omdat je ze niet aan ziet komen!

Het volgende zie je ook en dat is dat dergelijke snelle 'brommers' ook Duitse snelbrommers met 80cc of zelfs zwaarder (ik zag laatst een 125cc Honda) met bromfietskenteken rond rijden. En maar gasgeven en alles voorbij vliegen. Hoe zit het bijv. met verzekeringen als er iets gebeurd? Ik vind het nogal risicovol.

Vriendelijke groet ;)

Wietze
bromfan
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
extra info: Ik sponsor oudebrommers

Bericht door bromfan » 13 sep 2021, 14:56

als hij als brommer verzekerd is en het blijkt na een ongeluk dat het ding veel en veel te hard heb gereden
dan draait de eigenaar van het voertuig op voor alle kosten gewoon om dat hij niet verzekerd is voor een voertuig dat maximaal 50 kan of mag halen

Word hij bij een controle aan gehouden en ze hebben door dat hij veel te hard rijd en dat hebben zij !
dan ben je gewoon de papieren en de snelle spullen kwijt plus een hoge boete,

Daarom rij ik al niet mee met dat soort ritten het gaat toch om de lol
waldbrommer
Bromfiets kenner
Bromfiets kenner

Bericht door waldbrommer » 13 sep 2021, 18:00

Dit is de manier dat we straks opgescheept worden met een APK voor brommers

Zelf ook een keer met een toertocht mee gereden met mijn Kreidler RMC

Rijd gewoon 60

Wilden we op en neer Lauwersoog om een visje

De snelsten kwamen terug toen de langzaamsten net voorbij Anjum waren

En degene met pech (ik) heb mijn zoon maar gebeld om mij op te halen werd niet geholpen

Jaar erop werd ik gevraagd om weer mee, heb vriendelijk bedankt

Geef mij dan de Batavus bromfiets club maar er wordt op je gepast en niemand achter gelaten 👍

Groet Klaas
heb geen AOW ;) maar ben wel AOW (Altijd Onder Weg) :lol:
dennis 28
Moderator
Moderator
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Bericht door dennis 28 » 13 sep 2021, 18:34

Ik pas mij voor dit soort ritten
Ik hou totaal niet van de snelle zundapps en kreidler
Ieder zijn ding natuurlijk ,
Maar ze moeten de ritten gewoon scheiden
Of verbieden voor boven de 50cc
Daar zijn motorritjes voor
bromfan
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning

Bericht door bromfan » 13 sep 2021, 22:03

niet alle Kreidlers en of Zundapps rijden hard maar je haalt ze er wel zo tussen uit mijn Kreidler eitank
haalt de 50 wint mee en mijn buffel 1972 haalt ook met wint mee net aan de 60 moet ik wel een leuk recht end hebben, ik zelf rij meest al alleen dan heb ik de tijd aan mijn eigen 😁
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”