Overlijden Dick Huybregtse

Hier staan de mededelingen over dit forum
Plaats reactie
berinif71
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Contacteer:

Overlijden Dick Huybregtse

Bericht door berinif71 » 26 sep 2020, 23:50

Tot ons groot verdriet is een van onze brommervrienden Dick Huybregtse deze week op 73 jarige leeftijd plotseling overleden. Ik heb Dick leren kennen doordat hij de bezitter is van zijn eigen Berini Junior, die hij al meer dan 50 jaar in bezit heeft. De Junior was in erbarmelijke staat, maar zeer uniek, omdat Dick het prototype had met framenummer 1. Zijn broer werkte namelijk bij de Berinifabriek op de Sluisjesdijk te Rotterdam. De Junior van Dick heeft in de winter van 62/63 op de beurs gestaan in Frankfurt, waar Berini zijn nieuwe modellen toonde, de Junior en de Jeunesse.
DIck kon via zijn broer de Junior rechtstreeks af Berini voor een zacht prijsje kopen. Dick heeft mij gevraagd om zijn Junior te restaureren( opknappen was geen optie). Dat heb ik met veel plezier gedaan, een goed jaar aan gewerkt en ja hoor, hij was weer in topstaat. Samen naar de RDW voor keuring. Wat was die blij dat hij op zijn 72 e jaar weer op zijn jeugdliefde kon rijden !
Overal ging die er mee heen, de jaarlijkse Berinirit in Haaren en Weesp, het NVT in Woerden, de nieuwjaarsreceptie in Cabauw van oudebrommers.nl. Wat was hij trots.
Vorige week woensdag zijn we nog met een groepje op de brommer naar de Ballentent geweest in Rotterdam, hij genoot ervan. Niet te bedenken mensen, een week later is hij er niet meer.
As. woensdag, 30 september omstreeks 12.45 uur is de begrafenis op de nieuwe Begraafplaats den Oudendijck te Barendrecht. Wij willen als vrienden een erehaag vormen bij de begraafplaats waarbij Dick zijn Junior bij zal zijn. Mochten mensen kans zien, van harte welkom, de familie stelt dit zeer op prijs. Johan
"ALTIJD VAKANTIE MET BERINI"
Voor werk en plezier, kies een brommer van Pluvier !
http://www.beriniclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
berinif71
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Contacteer:

Re: Overlijden Dick Huybregtse

Bericht door berinif71 » 26 sep 2020, 23:55

foto Dick
foto Dick
Dick 5.jpg (174.56 KiB) 144 keer bekeken
berinif71
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Contacteer:

Bericht door berinif71 » 27 sep 2020, 00:13

Bijlagen
Rouwkaart Dick.jpg
Rouwkaart Dick.jpg (96.43 KiB) 141 keer bekeken
Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Bericht door Leon » 27 sep 2020, 08:14

Familie en vrienden, gecondoleerd met het verlies van Dick. Weer is een pareltje uit het bromfietstijdperk weggevallen. Dick is een man uit de babyboomgeneratie, die opgegroeid is met het fenomeen "Bromfiets", het vervoermiddel in de naoorlogse sobere periode van opbouw. Hij behoorde tot de lichting, die wettelijk rijvaardig werd, op een moment dat de bromfiets een speeltje voor de jeugd werd. Het merk Berini speelde daar op in, met een paar zeer passende namen, de Junior en de Jeunesse (wat Jongere en Jeugdige betekend).

Ik wens familie en vrienden, sterkte met dit verlies
itskoat
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Contacteer:

Bericht door itskoat » 27 sep 2020, 08:58

Ook ik condoleer familie en vrienden en wens hen veel sterkte toe in de komende tijd.

Vriendelijke groet ;)

Wietze
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”