Afrika per brommer

Hier kunt u het over van alles en nog wat hebben.
Plaats reactie
Ötzi
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Afrika per brommer

Bericht door Ötzi » 06 aug 2019, 23:26

Dit is Johan Wachters, wonende in Ivoorkust, Afrika. Hij is 85 jaar en woont zijn halve leven al in Afrika. Eerst was hij missionaris, is dan uitgetreden en met een Afrikaanse getrouwd in Mali en heeft 2 kinderen. Hij zette zijn werk als missionaris gewoon voort, werkplaatsen oprichten, school gesticht enz.
Nu is hij al een jaar of 7 gescheiden en woont nu dus in Ivoorkust. Hij heeft div. projekten om het toerisme aan te zwengelen, jeugdwerkloosheid aan te pakken, zonne-energie te introduceren etc. Tot op heden deed hij alles op deze brommer, zelfs zijn kinderen in Mali bezoeken, wat toch een kleine 3OOOkm heen en terug is. Pas geleden is hij lelijk gevallen , o.a. omdat de wegen zo erbarmelijk slecht zijn. Hij wil nu met een quad gaan rijden.
Moedige en onvermoeibare man, ik ga hem, net als met de andere projekten, een beetje sponsoren voor de aanschaf van de quad.
Met groet, Ötzi
Bijlagen
Johan Wachters brommer.jpg
Johan Wachters brommer.jpg (290.7 KiB) 288 keer bekeken
'Vandaag is de morgen waar je je gisteren nog druk over maakte' drool
Ötzi
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning

Re: Afrika per brommer

Bericht door Ötzi » 09 aug 2019, 16:00

Net bericht gehad van Johan. Hij bedankt voor de steun en vertelt dat hij 10 dagen na zijn oproep al €1015,- bijeen had voor een nieuwe quad, die hij spottend 'scootmobiel' noemt. Hij denkt totaal zo'n €3000,- nodig te hebben.
Hierbij een voorbeeldje van hoe de 'wegen' er daar soms aan toe zijn. Met een gewone brommer kom je daar praktisch niet meer door!
Groet, Ötzi
Bijlagen
Ivoorkust slechte wegen.jpg
Ivoorkust slechte wegen.jpg (202.71 KiB) 230 keer bekeken
Ötzi
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning

Bericht door Ötzi » 02 sep 2019, 18:03

Vers bericht van Johan Wachters uit Ivoorkust. De 'stand' is €1350,- , ruim 1/3 van de prijs van zijn 'aan slecht terrein aangepaste rollator' zoals hij het zelf noemt. Het wordt een Adly ATV, Taiwanees fabricaat, 282cc, luchtgekoelde 4-takt, 5 versn. + achteruit, gewicht 190kg.
Hij wil met deze quad o.a. boeren gaan bezoeken die cacao en/of koffie produceren om ze te helpen met de afzet en om betere prijzen te kunnen bedingen.
Groet, Ötzi
Bijlagen
Johan Wachters op Adly 282cc kl..jpg
Johan Wachters op Adly 282cc kl..jpg (148.13 KiB) 142 keer bekeken
Ötzi
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning

Bericht door Ötzi » 04 nov 2019, 22:46

In september heeft Johan Wachters de 'terrein rollator' zoals hij hem noemt gekregen. Hij heeft nog wat geld geleend van broer en vriend om hem contant te kunnen betalen. Maar nu rijdt hij er mee en hij is er erg gelukkig mee nu hij weer opnieuw mobiel is.
Bijlagen
Wachters Johan met terreinrollator.jpg
Wachters Johan met terreinrollator.jpg (93.56 KiB) 59 keer bekeken
Ötzi
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning

Bericht door Ötzi » 08 nov 2019, 20:31

Ik vroeg Johan of hij ook een passagier kan meenemen en of hij ook lange afstanden kan doen met deze quad. B.v. zijn kinderen gaan bezoeken in Mali. Op de eerste vraag zei hij ja, op de tweede vraag was het antwoord 'in principe wel, maar gezien de erg slechte staat van de wegen is het erg vermoeiend'. Omdat Johan 85 jr. is zal dat er helaas niet meer in zitten denk ik.
Hij heeft er nu 500km mee gereden. De lokale smid heeft een mooi bagagerek voor hem op de 'rollator' gemaakt.
Groet, Ötzi
Plaats reactie

Terug naar “Koffiehoek”