Voorstellen, Mosquito’s

Zeg wie u bent, waar uw voorkeur naar uit gaat etc . Op deze manier kunnen de mensen u beter leren kennen.
Plaats reactie
Mosquito-Ed
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber

Voorstellen, Mosquito’s

Bericht door Mosquito-Ed » 09 jul 2020, 21:46

Hallo,
Ik ben Ed, woon in Zaanstad en ben sinds een half jaartje bezig met een Mosquito Garelli 38b. Een fiets met hulpmotor. Heeft 40 jaar in een schuur gestaan, helemaal uit elkaar gehaald en nu weer rijdend.
Zie foto 1
2742C078-D705-4C95-89BC-5F75AD7F967D.jpeg
Een zogenaamde roestoratie. Ik vind het mooi als een oldtimer technisch goed is maar ook zijn/haar verhaal laat zien. Na goed schoonmaken heb ik de hele fiets in de Owatrol gezet, hij glimt zelfs weer :D
779CC5D9-A344-4B85-9852-DD33964CBC0B.jpeg
Erg leuk om te doen net als het zoeken naar onderdelen. Onlangs tijdens het surfen op Marktplaats kwam ik deze in de buurt tegen: Een mosquito garelli 511 (Foto 2)
14AA18AF-2049-43D5-8B4A-EDD173706AE6.jpeg
Voor een redelijke prijs overgenomen met het doel ook weer rijdend te maken. Nu inventariseren wat er ontbreekt.
Inmiddels ben ik er achter dat het niet het originele blokje is. Bij deze brommer is de bevestiging anders ivg met de bevestiging onder een fiets. Dat ontbreekt dus. Op internet kom ik weinig onderdelen tegen. Origineel heeft deze ook een variomatic, die zit er ook niet bij. In Italië zit iemand die deze motortjes restaureert en ik hoop de missende onderdelen via hem te kopen. Er ontbraken wat afdekkapjes voor boven het motortje. Stom toevallig stonden deze 3 op de Italiaanse ebay in dezelfde kleur. Die zitten er nu dus op, ben er erg blij mee !

Nu stap voor stap en ik heb geen deadline. Ik hoop dat er weer ergens een onderdelenbeurs komt....

Voor nu is dit even mijn verhaal, als er iemand onderdelen voor deze fiets heeft hoor ik dat natuurlijk graag.

Wel nog een vraag: de remkabels zijn vergaan en ik zoek vergelijkbare. Wie weet of deze nog ergens te krijgen zijn ?
F92CF000-B179-4FFA-88AD-F53BC04EFCE3.jpeg
Groet
Ed
Eric S
Bromfiets professor
Bromfiets professor
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Re: Voorstellen, Mosquito’s

Bericht door Eric S » 09 jul 2020, 23:58

Leuk die Mosquito's.
Ik heb ook verschillende ongerestaureerde Mosquito's staan die ik wel wil verkopen.
Mosquito-Ed
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber

Re: Voorstellen, Mosquito’s

Bericht door Mosquito-Ed » 10 jul 2020, 12:14

Hoi Eric,

Dank voor je reactie. Ik heb nu even voldoende projecten....
Wel goed om te weten. Heb je toevallig ook een 511 ?

Groet
Ed
Plaats reactie

Terug naar “Stel u zelf voor”