Even voorstellen, John Oldenburg

Zeg wie u bent, waar uw voorkeur naar uit gaat etc . Op deze manier kunnen de mensen u beter leren kennen.
Plaats reactie
JohnO
Bromfiets sleutelaar
Bromfiets sleutelaar

Even voorstellen, John Oldenburg

Bericht door JohnO » 13 nov 2021, 00:54

Hallo allemaal,

Mijn naam is John Oldenburg en ik ben 62 jaar. In mijn jeugd uiteraard bromfiets gereden, Mobylette en Zundapp. Ook aan motorcross gedaan, 50cc, 125cc en 250cc. Op mijn 17e begonnen als automonteur en vanaf 1986 motorfietsmonteur. Tussen 1986 en 1994 bij Bolman Motoren in Den Haag gewerkt en de laatste 27 jaar werk ik bij de BMW dealer Motor Houtrust in Den Haag. In 2015 heb ik een Renault 8 oldtimer auto gekocht en die in 3 jaar tijd gerestaureerd. Erg leuk om aan oldtimerdagen mee te doen maar ook maak ik er ritten mee. Toch begon het de laatste paar jaar te kriebelen, ik zou nog wel eens een oude brommer willen hebben. Maar wat dan? Op internet gezocht naar foto's van brommers. Een Royal Nord leek me wel wat. Weer wat later zag ik een foto van een Itom, lijkt best veel op een Royal Nord. Nou ja dacht ik, ik zie nog wel eens. Een week of twee geleden dacht ik bij mezelf, als ik het nu niet doe komt het er misschien niet meer van. En afgelopen zondag heb ik een Itom Esperia met NL kenteken gekocht. Stond bij een verzamelaar en heeft in ieder geval de laatste twee jaar niet gelopen. Heeft wel compressie en vonk maar een lege tank. Komt wel goed. ;)
Bijlagen
20211107_172007.jpg
20211107_172014.jpg
20211107_172022.jpg
De Renault 8 eenmalig showen hier
De Renault 8 eenmalig showen hier
Leon
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Re: Even voorstellen, John Oldenburg

Bericht door Leon » 13 nov 2021, 10:15

Mooie Renault 8 in racetrim. Heeft een beetje weg van een Renault 8 Gordini. Ook ik heb een automonteur achtergrond. Heb alle VAM opleidingen gevolgd in de zeventigerjaren. Heb in die periode onder andere, 1 jaar in een Renault garage gewerkt. Ik probeerde elk jaar bij een ander merk aan de slag te komen en tevens elke keer iets meer loon te krijgen. Zo heb ik bij Peugeot, Volvo, Daf en Opel gewerkt. Je kon overal meteen aan de slag, maar meer loon was bijna onmogelijk. Daarom heb ik het monteursvak de rug toegekeerd en werd manager van een Elektro Installatiebedrijf.

Op dit moment heb ik ook een Itom. Het is het model Astor Lusso met het bouwjaar 1955. Ik heb hem al een jaar of 8 maar kan er niet mee rijden, vanwege mijn gezondheid. Heeft overigens ook geen kenteken en is niet verzekerd.

Op jouw andere vraag over de juistheid van het model en bouwjaar heb ik een reactie gegeven. Mocht je meer willen weten, hoor ik het wel.
waldbrommer
Bromfiets kenner
Bromfiets kenner
extra info: Ik sponsor oudebrommers

Bericht door waldbrommer » 13 nov 2021, 13:27

Een R8 !!! 😍

Mijn allereerste auto! gekocht voor wel F500 🤣

Laatste jaren naar school veel lol mee gehad

Groet Klaas
heb geen AOW ;) maar ben wel AOW (Altijd Onder Weg) :lol:
JohnO
Bromfiets sleutelaar
Bromfiets sleutelaar

Bericht door JohnO » 13 nov 2021, 15:18

:D

Het is inderdaad geen Gordini maar ik heb hem wel aangepast. Achterwielophanging is het enige dat van een Gordini is. Verder een motor van een Volvo 340, een 1400cc. Carburator, luchtfilter, ontsteking en dashboard zijn van een R8 S. De kuipstoelen zijn van een Simca 1000 Rallye 2.
Jan van Leeuwen
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning

Bericht door Jan van Leeuwen » 13 nov 2021, 15:34

Jij heb een goede Keuze gemaakt John het is een Waarde volle Investering voor later omdat hij Waarde vast is.
ITOM heeft een Rijke geschiedenis en vele Overwinningen behaald bij de Junior Weg renners.
Jan de Hondaman.
JohnO
Bromfiets sleutelaar
Bromfiets sleutelaar

Bericht door JohnO » 13 nov 2021, 16:54

Ha die Jan, ik dacht al dat jij ook hier op het forum zat. thumbup1
Jan van Leeuwen
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning

Bericht door Jan van Leeuwen » 13 nov 2021, 22:05

JohnO schreef: 13 nov 2021, 16:54 Ha die Jan, ik dacht al dat jij ook hier op het forum zat. thumbup1
Halo John al ruim 11 jaar en het meest actief op HMW - Honda + Jamathi helaas is het nu allemaal minder omdat ik niet meer sleutel bij Chr: de Groot Klassiekers en de Corona is hier ook Debet aan maar er is genoeg te lezen van mijn Werk & Sleutelen.
Veel plezier met je Hobby & Houden wel contact Groet: Jan de HMW en Hondaman. thumbup1
Plaats reactie

Terug naar “Stel u zelf voor”