Even voorstellen. René Elzinga

Zeg wie u bent, waar uw voorkeur naar uit gaat etc . Op deze manier kunnen de mensen u beter leren kennen.
Plaats reactie
sir wicked iii
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber

Even voorstellen. René Elzinga

Bericht door sir wicked iii » 10 jun 2021, 21:23

Hallo allen. Hierbij stel ik mij even voor.

Mijn naam is René Elzinga,38 jaar en ben woonachtig in het kleine Friese dorpje Nes, gelegen in het noorden van de provincie. (En nee, niet Nes Ameland ;) )Hier woon ik alweer een aantal jaar met mijn vrouw, herdershond, kippen, paarden en pony's. Werkzaam in de Chemie en voor de hobby bierbrouwer.

Ergens rond 2008 heb ik een brommer gekocht van een oom van mij, 2x op gereden om vervolgens onder een kleed weg te zetten. De brommer is een origineel nederlandse Berini 600 VEV uit 1978, waarvan ik bij het kopen de kassabon/rekening mee heb gekregen, maar helaas door een aantal verhuizingen deze kwijt ben geraakt. Misschien dat die ooit nog eens boven water komt.

In de afgelopen jaren wel eens een poging gedaan om info over dit model te vinden, maar zeer weinig van gevonden. Nu toch weer een poging doen om deze Berini de aandacht te geven die die na al die jaren stilstand heeft gemist. Via de welbekende zoekmachine kwam ik op deze site terecht.

Ik hoop dat ik hier wat wijzer kan worden over dit model en misschien nog verdwaalde onderdelen kan vinden. Met 1500 leden op dit forum zal dat hopelijk wel slagen. Het enige wat ik kan vinden is dat er momenteel nog 1 in Nederland op kenteken geregistreerd staat.

Hieronder een aantal foto's van hoe deze er nu bij staat.
IMG_20210610_202206.jpg
IMG_20210610_202217.jpg
IMG_20210610_202226.jpg
IMG_20210610_202238.jpg
IMG_20210610_202248.jpg
IMG_20210610_202323.jpg
Groeten,
René "Sir Wicked III" Elzinga
itskoat
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Contacteer:

Re: Even voorstellen. René Elzinga

Bericht door itskoat » 10 jun 2021, 22:48

Welkom en leuk dat je dit forum gevonden hebt. Er zitten hier veel mensen met kennis van zaken en we kunnen je vast verder helpen.

Vriendelijke groet ;)

Wietze
Peter Buiter
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber

Bericht door Peter Buiter » 12 jun 2021, 22:22

Hallo René,

Leuk machientje ! Ben zelf ook hobbybrouwer trouwens. Jij als chemicus hebt daar zeker meer verstand van als ik. Mijn mede vennoot van onze fietsenzaak destijds is ook chemicus. Hij wint landelijke prijzen bij de kampioenschappen. Succes met je Berini en het verzinnen (en brouwen) van lekkere bieren.

Groet, Peter
Motomliefhebbers aller provinciën verenigt u ! http://motomridrs.nl
Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Bericht door Leon » 13 jun 2021, 08:55

Ook weer zoveel ruimte om te knutselen. Wat een bofkont. Ik ben geen bierbrouwer, maar heb wel vruchtenwijn gemaakt, van allerlei vruchten (die voorhanden waren), om daarna sterke drank te maken (tot 60%) met een distilleerinstallatie. Het gisten is een langdurig proces (3 maanden) maar het distilleren gaat vrij snel (een paar uurtjes). Tegenwoordig heb ik niet meer zoveel plaats in een senioren appartement, dus koop ik mijn biertjes en borrel. Zo ervaar ik toch het plezier van brouwen en distilleren.
Plaats reactie

Terug naar “Stel u zelf voor”