Magneet B50 Super Sport type II in 1958

Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Re: Magneet B50 Super Sport type II in 1958

Bericht door Leon » 16 aug 2020, 12:43

Kijk, ... weer een B50 met de toevoeging Super Sport. Dat wil zeggen dat er meer dan een exemplaar over de toonbank is gegaan. Een overduidelijk bewijs, dat de Super Sport wel degelijk heeft bestaan. Nu ben ik benieuwd, hoeveel lezers op deze site, informatie c.q. foto's hebben van een Magneet B50 Super Sport. Het vreemde is, dat henkp wel een tank heeft met de naam Super Sport, maar toch ontkent dat Magneet ooit een Super Sport gemaakt heeft.
henkp
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning

Bericht door henkp » 16 aug 2020, 12:47

Omdat het een B50 is,alle B50's hebben deze transfers.Het gaat erom dat dit type B50 heet,geen supersport.En nu hou ik erover op.
De beste raad is voorraad!!
A. de Kruijf
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door A. de Kruijf » 16 sep 2020, 13:44

Leon schreef: 16 aug 2020, 10:16 Nu wil het toeval, dat dhr. André de Kruyff een betere (scherpere) persfoto heeft van dit model. Misschien wil hij zo vriendelijk zijn, deze hier weer te geven. Liefst een exemplaar zonder dat hinderlijke Magneetclub gedoe. Dan is iedereen overtuigd, dat Magneet wel degelijk een B50 type II Super Sport heeft gemaakt.

onderstaand een detailfoto weergegeven
Beste Leon,

Welke foto bedoel je? sowieso geen foto met magneetclub logo omdat ik daar niets mee te maken heb.
Hoor het graag dan kijk ik even.
Overigens prijkt op beide '57-ers in mijn collectie op de tank een supersport logo.
Heeft u gevonden wat u zocht? Denk dan eens na over een donatie, want alleen dan kunnen we de site en het forum draaiend houden. Klik hier voor meer info.
Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor

Bericht door Leon » 16 sep 2020, 18:34

Ik zal eens kijken in mijn archief naar de bedoelde foto's. Onderstaande afbeeldingen zijn persfoto's bij de introductie van de Magneet B50 Super Sport, in 1957. Ik heb op deze foto's de logo's van de Magneetclub uitgegumd, maar de logo's zijn nog vaag zichtbaar. Ik zou graag een mooiere kwaliteit van deze foto's willen hebben, en dan zonder de Magneetclub logo's.
Bijlagen
1957 Magneet B50 Type II Super Sport Persfoto detail (2).jpg
1957 Magneet B50 Type II Super Sport Persfoto.jpg
1957 Magneet B50 Type I gewei stuur Persfoto.jpg
Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor

Bericht door Leon » 17 sep 2020, 17:32

Het is doodzonde, dat historische foto's van bromfietsen worden vernield (verkloot) door een bromfietsen merkenclub, die het nodig vindt om een reusachtig en oerlelijk logo van de club over de afbeelding van de bromfiets te draperen. Ik zie het nut daarvan niet in, behalve dan dat bromfietshobbyisten moeten worden belet, die foto gebruiken voor hun verzameling. Jammer, heel erg jammer. ...
Bijlagen
1957 Magneet B50 Super Sport brandstoftank.jpg
1957 Magneet B50 Super Sport brandstoftank.jpg (51.37 KiB) 31 keer bekeken
Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor

Bericht door Leon » 17 sep 2020, 17:35

Als voorbeeld een vernielde foto
Bijlagen
Magneet detail 01
Magneet detail 01
Magneet detail
Magneet detail
spartafiel
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Contacteer:

Bericht door spartafiel » 17 sep 2020, 17:51

Ik zou juist blij zijn dat dergelijke clubs dit soort foto's openbaar maken... En als je ze echt zo graag hebben wil neem je toch contact op met de club in kwestie. Wellicht dat jij ook hen kan voorzien van dingen die ze niet hebben.

En wat de logo's betreft, soms zijn dat gewoon harde afspraken met de rechthebbende van de foto's.

Overigens heb ik geen banden met de magneet club, maar ik vind het wel mooi dat er een merken club is voor dit mooie Nederlandse merk.
Sparta - Motorrijwielen en Motorcarriers, Bromfietsen en Rijwielen
'Berijdt Sparta-Rijwielen - Elegant en Sterk - Billijk in Prijs - bij iederen handelaar verkrijgbaar' -

1-Takt voldoet niet, 2-Takt is meer dan toereikend en 4-Takten zijn er 2 teveel
Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor

Bericht door Leon » 17 sep 2020, 18:24

Bovenstaand heb ik een verzoek gedaan bij de Magneetclub. Voor alle duidelijkheid: Ik heb al meerdere malen verzocht om foto's zonder oerlelijk logo. ook het aanbod gedaan om foto's te ruilen, maar helaas nooit een reactie.
Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor

Bericht door Leon » 17 sep 2020, 18:29

Spartafiel,

Het lijkt me onmogelijk om afspraken te maken met de Magneet fabriek, om afbeeldingen van oude brochures te voorzien van oerlelijke logo's. Een feit is namelijk dat de Magneet fabriek niet meer bestaat (sinds eind jaren zestig) en het zal de familie van den Berg en worst wezen, dat folders en brochures (die ook openbaar zijn op internet zonder Magneetclub logo) door de Magneetclub voorzien worden van oerlelijke en overbodige logo's.
spartafiel
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Contacteer:

Bericht door spartafiel » 17 sep 2020, 21:16

Dat met de magneet fabriek, tja dat kon ik wel bedenken. Maar besef je wel dat veel foto's door persfotografen gemaakt zijn en een blad bromfiets bestaat nog steeds en zo zijn er nog wel een paar meer die ook vandaag de dag nog rechthebbende kunnen zijn.

Maar daar gaat het niet om, ik geloof niet dat je met dit soort uitlatingen jegens de magneet club het doel van fotomateriaal gaat bereiken. Er lezen hier veel magneet liefhebbers mee. Je zou er verstandiger aan doen om een oproep te plaatsen ipv te schoppen tegen zgn. 'rot'-logos. Je mag juist blij zijn dat er clubs zijn die oud en soms verloren gewaand fotomateriaal weer in beeld brengen en soms ook publiceren. Met of zonder logo..

Laten we dit forum positief houden en elkaar helpen en niet van dit soort streken leveren.
Sparta - Motorrijwielen en Motorcarriers, Bromfietsen en Rijwielen
'Berijdt Sparta-Rijwielen - Elegant en Sterk - Billijk in Prijs - bij iederen handelaar verkrijgbaar' -

1-Takt voldoet niet, 2-Takt is meer dan toereikend en 4-Takten zijn er 2 teveel
Plaats reactie

Terug naar “Magneet”