Magneet klok relatiegeschenk

Plaats reactie
Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Magneet klok relatiegeschenk

Bericht door Leon » 02 feb 2021, 19:46

Wie heeft er een mooie foto van de Magneet klok die als relatiegeschenk werd weggegeven aan rijwiel/bromfiets handelaren. Ik heb op internet een heel klein fotootje gevonden en zou graag een grote scherpe foto van die klok willen toevoegen aan mijn fotoverzameling

BVD

Leon
Bijlagen
Magneet klok.jpg
Magneet klok.jpg (32.33 KiB) 97 keer bekeken
A. de Kruijf
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: Magneet klok relatiegeschenk

Bericht door A. de Kruijf » 03 feb 2021, 11:08

Hallo Leon, ik heb twee verschillende uitvoeringen van deze klok. Foto’s staan op mijn website http://magneetbromfietsen.nl/vitrine.php
Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor

Bericht door Leon » 03 feb 2021, 13:24

Ik heb op de site gekeken en de twee klokken gezien, maar je kan geen foto's downloaden. Jouw collectie is van wereldformaat. Maar ik heb nog geen scherpe grote foto van deze bijzondere klok. Heel bijzonder dat je twee klokken hebt, er zal géén tweede persoon in het bezit zijn van twee verschillende klokken en zo'n mooie Magneet verzameling.
Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor

Bericht door Leon » 03 feb 2021, 15:42

Een tekst die ik op internet tegenkwam bij de afbeelding van de elektrische klok

Magneet relatiegeschenk
Als Magneet verzamelaar loop je soms tegen iets heel bijzonders aan. Zo ook een tijdje geleden een Magneet relatiegeschenk, een elektrische klok. Als de seconden wegtikken dan roteren de woorden "Magneet Kwaliteit" in de wijzerplaat. Een erg leuk item. Navraag bij een oud medewerker van Magneet leerde dat het een origineel item is waar er slechts enkele van zijn gemaakt, hij dacht voor een jubileum.

Er blijken twee modellen te zijn, dit rechthoekig model met de tekst ‘Magneet Kwaliteit’ in het halve maantje en een vierkant model met de tekst ‘Magneet – Peugeot’ in het halve maantje. Deze laatste is natuurlijk verspreidt nadat het Magneet bedrijf de import van Peugeot rijwielen en bromfietsen verkreeg.
Plaats reactie

Terug naar “Magneet”