Onderdelen Catalogus Batavus Supersport 1962

Plaats reactie
Nieb
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber

Onderdelen Catalogus Batavus Supersport 1962

Bericht door Nieb » 12 sep 2020, 20:16

Ik ben druk bezig met restaureren van mijn Batavus Supersport uit 1962.
Ik ben op zoek naar de Onderdelen Catalogus hiervan. Hoeft niet perse boekje te zijn maar mag ook een pdf of op foto's zijn.Heb heel internet al afgestruind echter zonder resultaat...
Ik ben al best ver (vind ik zelf :D :D ) echter weet ik niet meer precies de volgorde van de ringen en moeren van de voor en achteras....

Alvast bedankt!!
Andries Gaastra
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning

Re: Onderdelen Catalogus Batavus Supersport 1962

Bericht door Andries Gaastra » 12 sep 2020, 20:56

Een onderdelencatalogus van de supersport 1962 is er wel, maar dat is niet veel meer dan een prijslijst zonder afbeeldingen.
Ik denk niet dat je daar iets aan hebt.
Nieb
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber

Bericht door Nieb » 13 sep 2020, 19:59

Heb wel vage foto's gevonden van een boekje uit 1964, oud veiling stuk op Catawiki. Maar is natuurlijk net weer anders. Moet echt weten wat de volgorde van de moeren, ringetjes etc. is.
itskoat
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Contacteer:

Bericht door itskoat » 14 sep 2020, 10:54

Batavus heeft onderdelenlijsten uitgegeven waarin gezien kan worden welke onderdelen gebruikt zijn voor de opbouw van de brommer. Deze lijsten waren bedoeld voor dealers die aan de hand van gegevens die vermeld staan het juiste deel konden bestellen. Daarnaast waren er enkele Werkplaatshandboeken maar daarin word voornamelijk de- en montage van motorblokken toegelicht. Een werkplaatshandboek zoals jij zoekt is nooit door Batavus uitgegeven. Dealers weten wat ze doen en het bedrijf heeft nooit (en nog steeds niet) de bedoeling gehad privépersonen van de gewenste informatie te voorzien. Een werkplaatshandboek ala Haynes manuals zul je vergeefs zoeken. Die bestaan voor Batavus brommers niet!

Dat gezegd hebbende raad ik je aan een Batavus verzamelaar/kenner in je omgeving te zoeken die je van advies kan voorzien en waarbij je eens kunt komen kijken. Dat zal e.e.a. een stuk eenvoudiger maken.

Vriendelijke groet ;)

Wietze
itskoat
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Contacteer:

Bericht door itskoat » 14 sep 2020, 10:58

Nog even een nabrandertje waaraan anderen misschien ook iets kunnen hebben. Zet even je woonplaats bij de gegevens naast de berichten die geplaatst worden. Dat kan het een stuk eenvoudiger maken iemand op weg te helpen. Bij mij zie je bijvoorbeeld gewoon Heerenveen staan. Hoeven we toch niet geheimzinnig over te doen?

Vriendelijke groet ;)

Wietze
Plaats reactie

Terug naar “Batavus”