condensator kreidler 1965

maz3
Bromfiets sleutelaar
Bromfiets sleutelaar

Re: condensator kreidler 1965

Bericht door maz3 » 17 okt 2020, 14:31

ik heb een nieuwe ontstekingsspoel geplaatst en afgesteld 4 tiende en nog niets geholpen!!!!
-nieuwe contactpunten (door fietsenaken laten afstellen
-nieuwe condensator 2x van Effe, 1 x een oude maar die was al slecht en ook overleden nu 1 van "Bosch" uit Turkije. Die van Effe 1 ging na 25 km kapot en 1 heb ik nog liggen en die verwisseld met de zgn Bosch.
Ik weet het niet meer!!! kortom de kreidler heb ik bijna 3 jaar en mij is hij over het algemeen niet echt dan bevallen........Ik had hier meer van verwacht
JLOMUSEUM
Bromfiets kenner
Bromfiets kenner
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Bericht door JLOMUSEUM » 17 okt 2020, 16:44

Hallo , zet er maar een VEC in ben je van al het gemieter van de namaak onderdelen af ,
Het is allemaal prut wat er verkocht word die Effe , en die troep uit Turkije .
Informeer maar bij bromfiets liefhebbers die er al mee rijden .

Gr brommer nozem
itskoat
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Contacteer:

Bericht door itskoat » 18 okt 2020, 09:17

Is een VEC dan weer te verkrijgen?

Vriendelijke groet ;)

Wietze
zundappfamel
Bromfiets kenner
Bromfiets kenner

Bericht door zundappfamel » 18 okt 2020, 16:36

Hallo.
Zou eerst alle draden vanaf het motorblok los koppelen[verlichting en kortsluit draad] en dan kijken of dit wat uitmaakt.
Zo niet dan zoeken in de ontstekings onderdelen, het kan toch niet zo zijn dat alle nieuwe condensatoren en contactpunten slecht zijn.
Heb zelf bij drie sachs blokken alles vervangen door after market onderdelen welke in 1 koop zijn gedaan en nergens problemen ondervonden.
Vervang de ontstekingsspoel en de kabel en bougie kap in een keer want de kabel en kap kosten je ook niet de kop.
Verder het stationair toeren tal stel je af met warme motor want met koude motor loop hij altijd slechter.
Groeten willem.
maz3
Bromfiets sleutelaar
Bromfiets sleutelaar

Bericht door maz3 » 19 okt 2020, 00:08

Ik ben gister er mee naar de fietsenmaker gereden, 7 km verderop en heb de brommer zeker 15 minute stationair laten draaien en toen is hij erop gaanr rijden en toen had hij het stoterig wegrijden ook gemerkt. Hij schoof het op de carburateur.....Maar die is schoon, heb dat vorige week nog gedaan bij zekerheid. Toevallig heb ik naar een oude bougie gevraagd, hij heeft mij er een van Beru meegedaan (schijnbaar versleten) en die heb ik gelijk geplaatst en ben weggereden...En onderweg de brommer een 3 keer 5 minuten stationair laten lopen en deed het toen goed!!!!Vanavonfd weer gaan rijden en is het probleem weer gekomen........Maar weet voor zover waar het aan ligt......Deze beer bougie is zeker ook al op z'n eind

Ik heb zo het idee dat zon bougie doorslaat bij langer dan 2 minuten stationair,,qua rijders alles prima.
de elctrodeafstand is ongeveer 0,5
maz3
Bromfiets sleutelaar
Bromfiets sleutelaar

Bericht door maz3 » 19 okt 2020, 00:10

Wat is een VEC? ....Net zo iets als cocusan?

Bougiekabel en dop zijn nieuw, net als de licht- en ontstekingsspoel en de condensator,,,alles is goed afgesteld, want de brommer start gelijk zowel warm als koud en bij alle weersomstandigheden 1 x kicken bij koude, mss 2-3 keer bij arme motor en warm weer.
maz3
Bromfiets sleutelaar
Bromfiets sleutelaar

Bericht door maz3 » 19 okt 2020, 00:15

Ik rij veel, maar vind dat ik dan ook vaak een bougie moet vervangen!!!
henkp
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Bericht door henkp » 19 okt 2020, 18:27

Welke carburateur?Hoeveel voorontsteking?15 min.stationair draaien?Wordt ie veel te heet,vind de bougie niet leuk.
Wat is de topsnelheid?Warmtegraad bougie?Al geprobeert om te rijden met een afgekoppelde zwarte draad?
Verse brandstof?Smering?
De beste raad is voorraad!!
itskoat
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
Contacteer:

Bericht door itskoat » 19 okt 2020, 18:57

maz3 schreef: 19 okt 2020, 00:10 Wat is een VEC? ....Net zo iets als cocusan?

Bougiekabel en dop zijn nieuw, net als de licht- en ontstekingsspoel en de condensator,,,alles is goed afgesteld, want de brommer start gelijk zowel warm als koud en bij alle weersomstandigheden 1 x kicken bij koude, mss 2-3 keer bij arme motor en warm weer.
viewtopic.php?f=54&t=11623&hilit=VEC

Vriendelijke groet ;)

Wietze
hermanp
Bromfiets sleutelaar
Bromfiets sleutelaar

Bericht door hermanp » 20 okt 2020, 23:29

Met een beetje zoekwerk en wat geluk kun je hier en daar nog NOS ontstekingsdelen vinden. Of desnoods een complete imitatie-ontsteking (+/- €45,-) of een kokusan monteren.
Ik denk overigens niet dat om het even welke ontsteking het fijn vind om 5 minuten, laat staan een kwartier, stationair te draaien. Wat doet hij als je voor een verkeerslicht staat te wachten en weer wegrijdt zodra het licht groen is? Of je geeft eerst een paar keer een beetje gas voordat je gaat rijden? Kan best in de carburateur zitten.
Plaats reactie

Terug naar “Kreidler”