Victoria Avanti afstellen versnellingen

Superia
Bromfiets professor
Bromfiets professor

Re: Victoria Avanti afstellen versnellingen

Bericht door Superia » 05 jan 2021, 10:33

Lommel is het einde van de wereld niet :-) Heb je ervaring met het afstellen van zo Victoria blokjes? Dan kom ik er graag eens mee langs!
Ötzi
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Bericht door Ötzi » 05 jan 2021, 18:32

Specifiek met Victoria niet! Wel heb ik in het algemeen veel brommers met handversnelling (met één kabel of met twee kabels) gehad en afgesteld. Kan niet zo'n groot probleem zijn dacht ik. Tenzij het probleem in het motorblok zelf zit, dan kan ik het met afstellen ook niet oplossen natuurlijk.
Met groet, Ötzi
Bijlagen
Versn. handle 3v..jpg
Versn. handle 3v..jpg (182.88 KiB) 61 keer bekeken
'Vandaag is de morgen waar je je gisteren nog druk over maakte' drool
Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor

Bericht door Leon » 05 jan 2021, 21:26

Ik heb eens een DKW Hummel (Zweirad-Union) met 3-versnellingen gehad. Die brommer had de vervelende eigenschap om uit de tweede versnelling te springen. Afstellen had geen resultaat, het probleem zat in het motorblok. Jaren later kocht ik een MZ150cc (ook een DKW Zweirad-Union ontwerp) met 4-versnellingen. Ik heb daar een jaar mee rondgereden, totdat hij uit de tweede versnelling sprong. Ik baalde daar zo van dat ik hem weggeven heb.

Het zou zo maar kunnen, dat de Victoria (ook van Zweirad-Union) besmet is met het DKW versnellingsbak virus.

leon
Ötzi
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning

Bericht door Ötzi » 05 jan 2021, 21:49

Leon sorry, maar nu moet je Superia ook niet (misschien onnodig) bang gaan maken! Om een echt VICTORIA-blok te vergelijken met een 4-bak MZ gaat wel wat ver, vind je niet?
Alle merken kunnen problemen gaan vertonen, of het nu een Puch, een Demm, een HMW of een ILO is, of welk merk dan ook, ze kunnen allemaal uit de 2e versnelling springen. Ik denk niet dat dat iets specifiek van Zweirad Union is. Het kan natuurlijk dat zijn VICTORIA mankementen heeft, maar eerst de kabel met een goed schakelhandle eens prima afstellen en dan conclusies trekken lijkt me beter.
Met groet, Ötzi
Bijlagen
Victoria - blok.jpg
Victoria - blok.jpg (41.96 KiB) 54 keer bekeken
'Vandaag is de morgen waar je je gisteren nog druk over maakte' drool
Leon
Bromfiets professor
Bromfiets professor

Bericht door Leon » 06 jan 2021, 06:16

Je hebt gelijk Otzi. Ik moet geen voorbarige conclusies trekken. Eerst maar eens goed afstellen.

leon
Superia
Bromfiets professor
Bromfiets professor

Bericht door Superia » 06 jan 2021, 11:24

Blokje werd gereviseerd door een expert, zou vanbinnen dus perfect moeten zijn. Ik ben vooral benieuwd of ik het juiste schakelhandvat en juiste lengte van kabel heb..
Plaats reactie

Terug naar “DKW - Victoria”