Afstellen Monark/JLO handvat.

Plaats reactie
Monarcees
Bromfiets liefhebber
Bromfiets liefhebber

Afstellen Monark/JLO handvat.

Bericht door Monarcees » 18 apr 2020, 21:05

Hoe stel ik de speling van de handvatkoppeling juist af ? Zou 2 cm moeten zijn maar het is veel meer. Als ik de brommer in neutraal vooruit duw ratelt er ook iets. Er zijn 2 schroefjes tegen het handvat , een gewone en een langwerpig blokje. Is het blokje de borg van de schroef of een zelfstandige stelschroef. Moeten de schroeven richting brommer gedraaid worden om de speling te verkleinen of naar buiten en moet de versnelling bij het stellen in neutraal of in een versnelling staan ?
Mijn dank voor de hulp .
Ötzi
Bromfiets Koning
Bromfiets Koning
extra info: Ik sponsor oudebrommers.nl

Re: Afstellen Monark/JLO handvat.

Bericht door Ötzi » 18 apr 2020, 21:29

De koppelings hendel mag maar ietsje (enkele mm's) speling/vrije slag hebben, als hij 2 cm vrije slag heeft denk ik niet dat de motor nog vrijkomt als je de koppeling intrekt.
De versnelling kan je het best in zijn vrij (0) afstellen. Draai aan het langwerpig blokje van de kabel tot er geen getik of geratel meer is als je aan het a.wiel draait. Het blok trekt de kabel vanzelf in z'n 3e versn., als hij daarin staat mag de kabel bijna geen speling/vrije slag meer hebben. Daarna draai je het smalle 'moertje' strak tegen het blokje om het te borgen.
Ik hoop dat het zo duidelijk is en anders vraag je maar.
Succes! Groet, Ötzi
'Vandaag is de morgen waar je je gisteren nog druk over maakte' drool
Plaats reactie

Terug naar “Koppeling en Versnelling”